Filemons Cream

Eperkrém torta


Eperkrém torta


Ezt hívom én habkönnyű tavaszi tortának: könnyű piskóta, friss eperhebkrém...
Hűtéssel, mindennel együtt 1,5 óra alatt elkészült, és nem is bonyolult. Fontos, hogy teljesen érett epret használjunk, amely már-már túlérett.

Hozzávalók:

Piskóta (22 cm-es kapcsos tortaformához):

3 tojás (L-XL-es méretű!!!)
3 evőkanál cukor (tudjátok, az a régi, nagy és mély evőkanál)
3 evőkanál liszt
1 zacskó vaníliás cukor

A sütőt 180 fokra elő kell melegíteni (légkeverésest csak 150 fokosra). 
A tojások sárgáját és fehérjét szétválasztjuk, vigyázva, hogy egy cseppnyi sárgája se kerüljön a fehérjéhez, mert különben nem fogjuk tudni kemény habbá verni. A sárgáját a cukrokkal addig keverjük, amíg "fehér" nem lesz. Tehetünk hozzá kevés reszelt citromhéjat is.
A fehérjét egy csipet sóval habbá verjük. 
A lisztet érdemes átszitálni egy csipet sütőporral, ez segít még könnyedebbé tenni a masszát. 
A következő lépés, hogy a fehérjéhez fakanállal(!), óvatosan hozzákeverjük a cukros sárgáját, majd kanalanként szórjuk hozzá a lisztet. Fontos, hogy óvatosan, lassan, kívülről befelé haladva keverjük. Ne hagyjuk állni, rögtön öntsük a kivajazott, kilisztezett formába. 
25-30 percig kell sütni, viszont az első 20 percben ne nyissuk ki a sütő ajtaját, mert "megfázik" a sütink és összeesik. Hagyjuk még pár percet a sütőben, miközben annak ajtaját nyitva hagyjuk. 
Vegyük ki a formából, helyezzük rácsra, különben nedvessé válik a kicsapódó párától. Ha púpos lesz a teteje, fordítsuk fejre, amíg hűl.


Eperhab torta
Eperhab:

50 dkg érett (!!!) eper
3-4 evőkanál nádcukor
6 lap zselatin
2 tojás
1 rúd vanília kikapart magja

Az epret alaposan megmostam és lecsumáztam. A szebbeket félretettem a díszítéshez, a többit pedig leturmixoltam, majd átszűrtem.
A zselatin lapokat hideg vízbe áztattam.
Az epervelőt egy gyorsforralóban 70-80 fokosra melegítettem a cukorral. 
Szétválasztottam a tojásokat. A sárgáját óvatosan hozzákevertem a még langyos (40-50 fokos) eperhez és folyamatosan kevergettem, amíg el nem kezdett besűrüsödni (kb. 10 perc). Fontos, hogy a lehető legalacsonyabb lángon legyen végig a tűzhely!
Végül belekevertem a lágy zselatinlapokat és tovább kevergettem, amíg teljesen felolvadtak.
A fehérjéből egy csipet cukorral kemény habot vertem. Egy fakanállal szép lassan, kis adagokban hozzákevertem az eperpüré-krémet. 15 percre ment a hűtőbe, közben párszor átkevertem egy habverővel.

A torta összeállítása:

A már kihűlt piskótát 3 felé vágtam és a lapok szélét feldíszítettem az eperrel.
Rákanalaztam a még mindig kicsit folyékony krémet, és a hűtőben 10-15 percig tovább pihentettem, amíg a krém megszilárdult.
Egymásra helyeztem a lapokat és tálalásig hűtőben tartottam.
Együk meg gyorsan, mert 1-2 napnál tovább nem áll el!



You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images