Filemons Cream

Medvehagyma tartósítása



A medvehagyma az első tavaszi finomságok közé tartozik. Idén februárban én is ültettem a kertbe. Féltem, hogy nem fog kihajtani ez a bükkösökben honos növény az én kis homokos, Duna-parti alföldi talajomon. De elvetettem a fák alá, félárnyékos helyre és nagy örömömre ki is kelt. Nem túl dúsan, de egy kis csokorra valót le tudtam szüretelni.

Frissességét, zöldjét és ízét szerettem volna üvegbe zárni, ezért egy kis olíva olajjal és sóval durván leturmixoltam. Fontos, hogy alaposan mossuk meg a medvehagymát és szárítsuk le a turmixolás előtt. Ha a levelek vizesek, nedvesek turmixoláskor, akkor pár nap után be fog penészedni az üvegben.
Annyi olaj kerüljön rá, ami elfedi, sóból pedig ízlés szerinti mennyiség. Ez a kettő segít a tartósításban, de fontos, hogy hűtőben tároljuk, lezárt üvegben. 1 hónapig eláll... ha nem fogy el hamarabb. :)

Hozzávalók:

1 csokor medvehegyma alaposan megmosva és lecsepegtetve (amíg kicsit is nedves, ne turmixoljuk!)
olíva olaj

You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images