Filemons Cream

Padlizsános bruschetta



Ez a fogás egy szempillantás alatt az egyik kedvencemmé lépett elő. Nagyon könnyű elkészíteni és a hűtőben napokig eláll. Ehető reggelire, ebédre, vacsorára, vagyis bármikor.
A sült, vagy grillezett zöldségek természetes édességét egy kevés balzsamecetes öntettel ellensúlyoztam és egy kis olívabogyó "lé" is kerül rá.

Hozzávalók 4 főre:

1 közepes padlizsán
3 szem érett paradicsom
1 db kaliforniai vagy pritamin paprika
1 fej lilahagyma
só, bors, oregánó
kevés olívaolaj

Az öntethez:

2 evőkanál olíva olaj
2 evőkanál balzsamecet
apróra vágott olívabogyó (elhagyható)

A zöldségeket apróra kockáztam és egy sütőpapírral bélel nagy tepsiben szétszórtam úgy, hogy a darabok ne fedjék egymást. Bőségesen sóztam, borsoztam, megszórtam egy nagy-nagy csipet oregánóval, és meglocsoltam egy nagyon kevés olíva olajjal. 200 fokon 30 percig sütöttem, miközben 1-2-szer átforgattam.
Megvártam amíg teljesen kihűl és csak utána locsoltam meg az öntettel. Légmentesen lefedve 2-3 napig eláll a hűtőben.
Rozsos baguette-en tálaltam a zöldségeket: a baguette-t előbb félbevágtam, meglocsoltam olívaolajjal, sóztam és aranyszínűre pirítottam. 



You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images