Filemons Cream

Házi eperfagyi

házi eperfagylalt

Teljesen magával ragadott idén az eperszezon. Az elmúlt egy hónapban nem nagyon volt olyan nap, hogy ne ettem volna valamilyen formában. Volt eperturmix, epres keksz, epres pite és most életemben először eperfagyi!
Fagylaltot fagyigép nélkül is lehet készíteni. Kicsit macerásabb, de ugyan olyan finom krémes lesz, mint a gépi. A titok abban rejlik, hogy miután beteszem a fagyasztóba a fagyikrémet, fél óránként átkeverem, áthabosítom elektromos habverővel. Hogy ezt hányszor ismétlem meg, függ attól is, hogy milyen gyorsan kezd el megfagyni. Ha már jégkása állagú, ne keverjük többször, viszont amíg még folyékonyabb, addig nyugodtan keverjük át. Én kb. 3 órán át kevertem át fél óránként.

Hozzávalók kb. 15 gombóchoz:

- 40 dkg eper
- 1,5 dl tej
- 2 tojás sárgája
- 3 evőkanál nádcukor
- 1 rúd vanília
- 3 dl habtejszín (min. 30-40 %-os)
- 6 nagy szem eper apró kockákra vágva

Az epret megmosom, botturmix-szal pürésítem és egy szitán átszűröm, hogy a magok ne kerüljenek a fagyiba. A tojások sárgáját habosra keverem a cukorral és a vaníliarúd kikapart magjával. Ezután az eperpürét, a tejet és tojásos cukros masszát egy tapadásmentes edényben lassú tűzön, állandóan kevergetve forráspontig melegítem. Ekkor félrehúzom és hozzákeverem a tejszínt, valamint az apróra vágott epret.
Egy fagyálló dobozkába töltöm, hagyom kihűlni, majd a fagyasztóba teszem. A krémes állagot azzal érem el, hogy fél óránkét kiveszem és elektromos habverővel átkeverem. Ezt kb. 4-6 alkalommal játszom el, majd végül hagyom átfagyani.

You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images