Filemons Cream

Hamburger

Házi hamburger

Egy kezemen meg tudom számolni, hogy hol lehet igazán finom hamburgert enni. Pedig nem túl bonyolult a dolog: finom zsemle, minőségi hús, saláta, öntet. Ennyi. Az otthoni változat össze sem hasonlítható a sok ..... ah, inkább nem is jellemzem milyen hamburgerekkel.
Minden hozzávalót házilag, egymagam készítettem. Életemben először sütöttem zsemlét és hatalmas élmény volt: egyrészt, hogy sikerült, másrészt, hogy finom lett. Még ugrándoztam is örömömben a konyhában. :)

Gordon Ramsay BBQ szósza nagy kedvenc, nálunk a hamburger már fél éve elképzelhetetlen nélküle.
Mivel épp medvehagyma szezon van, az se maradhatott ki a buliból.

Ajánlom, hogy a saláta, az öntet és a zsemle is legyen szobahőmérsékletű, mikor a szendvicsbe kerül, így nem fogja lehűteni azt.
És íme összefoglalva a full extrás recepet, minden hozzávalóval: hamburger zsemle, húspogácsa, házi barbacue szósz.

Házi hamburger zsemle (8 kisebb, 6 nagyobb darab):

0,5 kg búza finomliszt
1 zacskó (7gr) szárított élesztő
2,5 dl langyos tej
1 evőkanál olvasztott vaj
1 teáskanál só
1 evőkanál cukor
1 tojás (plusz egy a kenegetéshez)


Robortgéppel összekeverem, majd deszkán picit átgyúrom. Gombócot formázok belőle, majd egy tál aljára lisztet szórok, beleteszem a tésztát és egy konyharuhával letakarva meleg helyre teszem 1 órácskára. Ennyi idő alatt szépen megkel. Ekkor 6-8 részre osztom, kis gömbőcöket formázok belőle, majd ezeket is hagyom még fél órát kelni.
190 fokra előmelegítem a sütőt. A bucik tetejét megkenem egy felvert tojással (ettől lesz szép sima és aranybarna), majd 15-20 percig sütöm őket.


Hamburger húspogácsa:

80 dkg jó minőségű darált marhahús
10 dkg szalonna
1 fej vöröshagyma
1 evőkanál medvehagyma pesto
bors

Azért teszek hozzá szalonnát, mert annyira finom szaftossá teszi húst, ahogy sütés közben picit elkezd kiolvadni a zsír...! Sok vitát hallottam már az ügyben, hogy kell-e ízesíteni a hamburger húst, én pedig azok táborát erősítem, akik arra szavaznak, hogy egy picit kell. Így szeretem, nincs rá tudományos magyarázatom. :)
A szallonát és a hagymát olyan finomra vágom, amennyire csak tudom, majd a többi hozzávalóval jól elkeverem és hagyom állni 1-2 órácskát. Például amíg a zsömle elkészül. Sütés előtt fél, egy órával kiveszem a hűtőből, hogy szobahőmérsékletű legyen mikor elkezdem sütni.
Felforrósítom a serpenyőt, majd kevés olajat öntök bele. Kb. másfélszer akkora átmérőjű pogácsákat formázok, mint a zsemle, mert sütés közben kisebb lesz.Nem kell kiszárítani: 2-2 perc mindkét oldalon, közepes lángon bőven elég.

Gordon Ramsay féle barbacue szósz:

olíva olaj
1 közepes fej vöröshagyma finomra vágva
3 gerezd fokhagyma apróra vágva
só és frissen őrölt bors
1 evőkanál barnacukor
1 teáskanál őrölt pirospaprika
1 evőkanál fehérborecet (én néha balzsamecetet használok)
2 evőkanál Worchestershire szósz
6 evőkanál ketchup (én a Felix-re szavazok)

Az olajat felhevítem egy serpenyőben, majd hozzáadom a hagymát, fokhagymát, sót és borsot, valamint a cukrot. 5 percig, alacsony lángon pirítom és folyamatosan kevergetem. Ekkor szórom rá a paprikát, majd tovább kevergetem kb. 10 percig. Ezalatt szépen karamellizálódni fog és mi pont ezt szeretnénk. Mehet hozzá az ecet és a Worchestershire szósz, majd a ketchup. Még 5-10 percig forralom és kevergetem. Tálkába töltve 1-2 hétig is eláll a hűtőben, de garantálom, hogy pillanatok alatt el fog fogyni. :)

Saláta:

jégsaláta, rukkola, bébispenót, stb
2-3 evőkanál majonéz
1 púpozott teáskanál házi medvehagyma pesto

Gondolom egyértelmű a teendő. :)

Én mindig hagyom, hogy mindenki maga állítsa össze a hamburgerét. Általában kínálok még ezek mellé finomra karikázott lilahagymát, savanyított jalapeno paprikát, paradicsomot, sajtot..., ki mit szeret.


You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images