Filemons Cream

Vörös lencse indiai fűszerekkel


Eszméletlen régen készítettem már indiai ételt! Így leporoltam a fűszereimet, tűzre tettem a wokomat és nekiláttam.
Azért szeretem a vörös lencsét, mert gyorsan elkészül: nem szükséges áztatni és fél óra alatt megfő. Az indiai ételeket pedig (többek között) azért, mert a vega ételek is olyan ízletesek, hogy még a húsmániásokat kicsit kizökkenthetjük megszokott étrendjükből.

Hozzávalók 2 főre:

1 evőkanálnyi reszelt gyömbér
1 ek reszelt fokhagyma 
1 közepes hagyma apróra vágva
20 dkg vörös lencse
fél citrom leve
1 dl passzírozott paradicsom
egy nagy csipet friss koriander

A fűszerek:

1 csapott teáskanál őrölt kurkuma
1 csapott teáskanál egész római kömény
1/2 teáskanál őrölt koriander
1/2 teáskanál őrölt kardamom
1/2 teáskanál cayenne bors (chili)

A wokot felforrósítom, majd 3 evőkanálnyi olíva olajon picit megfuttatom a gyömbért és a fokhagymát. Hozzáadom a fűszereket. Fél percig folyamatosan keverem és hagyom sercegni, mielőtt hozzáadnám a hagymát. Felöntöm 1 dl vízzel, majd mikor elpárolgott és a hagyma kicsit pürészerű lett, hozzáadom a lencsét, és a paradicsomot. Felöntöm 3-4 dl vízzel, majd sózom és borsozom.
Fedő alatt készre főzöm. Tálaláskor főtt tojást adok hozzá, majd meglocsolom citromlével, és megszórom chilipehellyel, valamint korianderrel.

You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images