Filemons Cream

Ördögien csokis kuglóf



Ördögien csokis kuglóf

Ez az ördögien csokis kuglóf nem véletlenül ördögi: maga a megtestesült édességbe zárt bűn! 30 dkg étcsokoládé van benne és ínycsiklandó fűszerek! Vanília, fahéj, gyömbér és egy csipet chili. Ez a kuglóf olyan, hogy szinte szavak sincsenek rá...

Hozzávalók:

17,5 dkg szoba hőmérsékletű, puha vaj
10 dkg kristálycukor
7,5 dkg finomítatlan nádcukor
2 csom. bourbon vaníliás cukor. vagy egy teáskanálnyi vanília kivonat
3 nagy tojás (L-XL-es)
32.5 dkg liszt
1/2 csomag sütőpor
1 dl tej
10 dkg min. 70%-os csokoládé
20 dkg étcsoki a bevonáshoz
őrölt fahéj és gyömbér
egy csipet őrölt chili

Első lépésként a csokoládét felolvasztottam a tejben, és hagytam hűlni.
A vajat a cukorral és a vaníliás cukorral habosra kevertem, majd hozzáadtam a tojásokat és ezt is jó habosra kevertem (kb. 5-5 perc keverés).
A lisztet, a sütőport, 1-1 csapott teáskanál fahéjat és gyömbért összekevertem, majd beleszitáltam a masszába. A csokis tejet is beleöntöttem, majd jó alaposan összedolgoztam.
Kivajazott, kilisztezett formába töltöttem és 180 fokra előmelegített sütőben 1 órát sütöttem.
Még forrón egy rácsra borítottam és hagytam kihűlni. Ezután vontam csak be a csokival.

Csokival való bevonás:
Egy kis lábasban vizet forralok. Erre teszek egy nagyobb alufólia darabot, majd rá egy fém keverőtálat. A fólia megakadályozza, hogy a kicsapódó vízgőz a csokoládéhoz érjen, amely tönkreteheti, "összeránthatja" azt. Lassan olvasztom és mikor már a nagy része folyékony, akkor keverem csak simára. Ezután már csorgathatjuk is a süteményre. Egy kanál, vagy egy lapos kés segítségével egyengetem el a csokit rajta, de van, hogy csak hagyom úgy ahogy van, "rusztikusra". :)


You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images