Filemons Cream

Sütőtökös muffin vaníliás - fahéjas cukorba forgatva


Kishúgom osztálytársainak sütöttem ezt a finom sütőtökös muffin  -fánkot. Tök-ünnep (halloween) volt a suliban és mindenki vitt valami finomságot. Elkövettem azt a hibát, hogy nem fotóztam le még frissen - forrón (késő éjszakára lettem kész vele), mert mind elfogyott, mire odáig jutottam volna...
Bevallom, egy kicsit macerás a süti, mert előtte még sütőtök pürét is kell készíteni. Ez mondjuk nem nehéz, csak időigényes.
A muffin különlegessége abból fakad, hogy miután kihűltek, megforgatjuk vajban, majd fahéjas vaníliás cukorban. Mennyei!

Hozzávalók ( 12 óriás, vagy 24 kisebb sütőtökös muffin ):

15 dkg szoba hőmérsékletű vaj
40 dkg liszt
2 púpozott teáskanál sütőpor
1 nagy csipet só
1/2 teáskanálnyi őrölt szerecsendió
1/2 tk őrölt fahéj
1 dl habtejszín
15 dkg barna cukor
2 nagy tojás
40 dkg sütőtök püré

A fahéjas - cukros bevonathoz:

4 evőkanál kristálycukor
2 zacskó bourbon vaníliás cukor
1 teáskanál őrölt fahéj
5 dkg olvasztott vaj

A sütőtököt cikkekre vágom, kimagozom és 180-200 fokos sütőben puhára sütöm (kb. egy óra). Miután kihűlt kikaparom a puhára sült húsát és pürésítem. Ezt akár könnyedén, egy villával, vagy botturmixszal is megtehetjük.

A sütőt 180 fokra melegítsük elő. A muffin formákban helyezzünk nagy muffin-kapszlikat. (Ha van türelmünk, akkor a muffin formát ki is vajazhatjuk és lisztezhetjük, így nincs szükség a papír kosárkákra. Ekkor az egész muffint megforgathatjuk a vajban és a cukorban.)
A tejszínt és a sütőtök pürét keverjük össze, szép "habosra". 
Külön tálban keverjük habosra a cukrot és a vajat (elektromos habverővel 3-4 perc), majd adjuk hozzá a tojást és a pürét is. 
Mikor már homogén a masszánk, mehet hozzá a liszt, a sütőpor és a fűszerek is. Én előtte egy másik tálban összekevertem a száraz hozzávalókat és átszitálva tettem a masszához, de ha időt akarunk spórolni, mez nem szükséges.
Félig adagolom a kapszlikat és 25-30 percig sütöm a muffinokat.
Mikor kihűltek, megforgatom olvasztott vajban a tetejüket és alaposan megszórom a fűszeres cukorral.


(A sütőtökös muffin ötlete Martha Stewart-tól való, az eredeti receptet itt olvashatjátok.)

You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images