Filemons Cream

Thai kacsamell csilis salátával


Csípős, fűszeres, igazán erős karakterű fogás, amelyet a thai konyha ihletett. Nem tudok hozzá beharangozót írni...ezt egész egyszerűen meg kell kóstolni! 

Hozzávalók 2 főre:

2 kacsamell (egyenként kb. 15 dkg)
madársaláta
egy csokor friss koriander
koktélparadicsom
kukorica tortilla

A páchoz és az öntethez:

egy púpozott teáskanál csili pehely
egy evőkanál sötét (gluténmentes) szójaszósz
egy evőkanál halszósz
egy evőkanál lime lé
egy nagy csipet fokhagyma pehely (vagy 4 gerezd reszelt fokhagyma)
egy evőkanál friss reszelt gyömbér
3 evőkanál csilis olíva olaj

Az öntethez valókat alaposan összekeverem és elfelezem.

Az egyik felével 1-2 órára bepácolom a kacsát.
A salátát megmosom és leveleire szedem. A paradicsomot elfelezem, a koriandert finomra vágom.

A kacsa sütése: hideg serpenyőbe teszem bőrével lefelé, majd mehet a tűzre. Végig alacsony lángon süssük! Kb. 10 percet sütöm lefedve a bőrős felét, majd 10 percig a másikat. Én most kisebb darabokat vettem, ha nagyobb a hús, akkor süssük 5-5 perccel tovább. Mikor kész, félreteszem és hagyom 10 percig állni. 

Ezidő alatt összekverem a salátát a csilis öntettel. A torillát száraz serpenyőben megpirítom. Kiveszem és pár másodpercre összecsippentem, hogy megkapja a "kagyló" formát. (Tényleg elég 5-10 mp.)

A húst felszeletelve tálalom. Én szépen belepakoltam a kukorica tortillába a salátát és a kacsát. Persze könyékig szószos lettem, de megérte. :) 

You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images