Filemons Cream

Cékla chips



Chips függő vagyok, mióta csak az eszemet tudom. Igen, egészségtelen, de akkor is... olyan finom! Azonban egy ideje rájöttem, hogy olaj és mindenféle mesterséges adalék-anyag nélkül is isteni ropogós chipszeket lehet sütni. Kezdetben burgonyával kísérleteztem, ami őrölt rozmaringos sóval megszórva isteni! Aztán következett a padlizsán kakukkfüves sóval. Majd a cukkini oregánóval.
A sült krumpli így lett elcsépelt. A kukorica tortilla pedig unalmas. Maximum csak valami mártogatóssal lehet feldobni, de azt nem szeretem, mert nyakig szószos leszek.
Egyszóval régóta próbálkozom más zöldségekből is chipset készíteni, de most először céklából. Meg is van az új kedvenc. :)
Mindegyik zöldség chips izgalmas lehetőségeket rejt magában: megannyi fűszerezés és ízkombináció. 
A trükk csak annyi, hogy nagyon vékonyra kell szeletelni a zöldséget. A legjobb ha van egy jó éles gyalunk, de ha elég ügyesek vagyunk, egy éles kés is elég.

Hozzávalók:

annyi cékla, amit van erőnk és türelmünk felszeletelni, majd megsütni
nagyszemű só

A sütőt 180 fokra előmelegítem. A tepsit letakarom sütőpapírral.
A céklát felkarikázom. Átfedés nélkül felsorakoztatom a szeleteket a papírra, megsózom és 15-20 perc alatt ropogósra sütöm.
Így készül a finom házi chips, olaj nélkül.


You Might Also Like

1 vélemény

Flickr Images