Filemons Cream

Avokádókrém

 

Harsogó zöld színe miatt is az egyik kedvencem az avokádó krém - saláta. Szeretek benne kisebb darabokat hagyni, nem keverem krémesre. Isteni mártogatós tortilla chipshez, ropogósra sült csirkeszárnyhoz, quasedillához, de akár csak önmagában is egy pirítósra kenve.

Az avokádó szereti a sót, az ízesítőket és a fűszereket, mert nagyon semleges ízű gyümölcs. Bár nem vagyok egészség mániás, mégis kiemelném, hogy mennyi jót tartogat számunkra: vitaminokat és ásványi anyagokat, nyomelemeket, rostokat, viszont nincs benne koleszterin.

Nem könnyű olyan érett avokádót találni, amit egyből fel is tudunk használni. Illetve lehet, de kb. 800 Ft/ db-nál olcsóbban nem ússzuk meg. Így én inkább az éretlenre szavazok, és otthon érlelgetem. Kiteszem egy kosárban az ablakba, süsse csak a nap, mellé teszek 1-2 banánt (amit etilén gázzal "érlelnek") és hagyom egy hétig puhulni. Akkor elég érett, amikor újjal könnyedén be tudom nyomni, puha és szottyadt érzést kelt.

Hozzávalók:

2 puha avokádó
1/2 fej hagyma
1 gerezd fokhagyma
1/2 citrom leve
2 evőkanál olíva olaj
só, bors, csilipehely

Az avokádót egy késsel óvatosan ketté vágom a közepén lévő nagy mag mentén. Ekkor már könnyen ketté válik. A magját dobjuk ki, és a belsejét kanalazzuk ki. Én megtartottam a héját és abba visszatöltve tálaltam a krémet.
Az avokádót és a hagymát nagyon finomra vágom, a fokhagymát lereszelem. Ízesítem és fűszerezem, majd egy villával még kicsit összetöröm.
Azonnal használjuk fel, mert hamar megbarnul!



You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images