Filemons Cream

Gluténmentes csokis keksz




Kishúgomról nemrég derült ki,hogy glutén-érzékeny. Az a szerencse, hogy anyukám szakács-szakoktó, így annyira nem okoz nagy problémát az új étrend kialakítása.

A sütéssel azonban Ő is megküzd. Hónapok után sikerült az első finom zsemle és kenyér. Nem véletlenül :abszolút új alapanyagok, amelyekből pont azok az összetevők hiányoznak, amitől a kenyér puha és omlós lesz.

A sütik, édességek pedig ritka vendégek azóta.
Épp ezért gondoltam, hogy tanítok Emeskének egy keksz receptet. Ezt aztán el tudja vinni magával uzsonnára is a suliba, de bármikor nassolhat is belőle. Fontos volt, hogyan egyszerű legyen, amit egy 11 éves nagylány is meg tud sütni.

Hozzávalók:

( a bögre 2,5 dl-es volt)
1 bögre kókusz liszt
3/4 bögre mogyoró liszt (földimogyoró nagyon finomra darálva)
3/4 bögre burgonya pehely
egy teáskanál szódabikarbóna
fél tk. só
egy evőkanál kakaópor
egy tk. fahéj
3/4 bögre cukor
2 vaníliás cukor
3/4 bögre étolaj (ha van akkor repceolaj)
2 nagy,vagy 3 kicsi tojás
egy tábla étcsoki nagyon apróra vágva

Az alapanyagokat a fent felsorolt sorrenben egymáshoz adjuk és alaposan összekeverjük, majd egy órára a hűtőbe tesszük.

A sütőt 165 fokra előmelegítjük.
Egy tepsit kibélelünk sütőpapírral.

Egy fagyiadagoló kanál vagy evőkanál segítségével kiadagoljuk a tésztamasszát. Azért jó a fagyis, mert azzal könnyedén, pont egy keksznyi kupacot kapunk. 

Most jön az egyetlen trükkös rész. A kupacokat jól össze kell gyömöszölni, hogy ne morzsálódjon szét. Én ezt egy nagy pogácsa kiszúróval oldottam meg : ebbe tettem a tésztát, jól lenyomogattam és ennyi. Tökéletes köröket kaptam.

15-20 percig kell sütni, majd rácson kihűteni.
 Be kell valljam, messze felülmúlta a várakozásaimat... nagyon-nagyon finom lett! Kívül ropogós, belül puha. Még finomabb is, mint a sima lisztes változat... :)


You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images