Filemons Cream

Thai tészta csirkével, zöldséggel és pad thai szósszal


A thai konyha iránti szenvedélyem semmit sem enyhült az elmúlt egy évben, sőt, minél többet látok-kóstolok belőle, annál inkább beleszeretek!
A legtöbb ember valószínűleg a Pad Thai-on keresztül találkozik először és legtöbbször a thai ételekkel. Én egy év után jutottam el odáig, hogy ezt a fogást is megkóstoljam. Gondolom a helyiek tuti nem így készítik, ahogyan mi itt Európában, de így is mennyei! És szerintem amíg betartjuk az édes-sós-savanyú-csípős egyensúlyt, addig nagyot nem hibázhatunk.
Figyelni kell arra, hogy ha tényleg igazi pirított tésztát szeretnénk, akkor legyen elég nagy a láng és elég forró a wok vagy serpenyő, különben párolódni fog.

Hozzávalók 2 főre:

20-25 dkg rizstészta (én a "szélesmetélt" formájút választottam)

5 szál újhagyma
1 nagy piros kaliforniai (pritamin) paprika
1 nagy sárgarépa
30 dkg csirkemell
1-1 evőkanál apróra vágott friss koriander és thai bazsalikom
1 lime
1-2 thai piros chili
2 cm hosszú friss gyömbér

A risztésztát forrásban lévő vízbe helyezem és 5 percig főzöm, majd leszűröm.

Amíg a tészta fő, a chilit és a gyömbért, valamint a többi zöldséget hajszálvékonyra (julienne-re) szeletelem.

A húst is hasonló vékony, hosszúkás "hasábokra" vágom. Egy forró wokba kevés olajat öntök, és egy perc alatt megpirítom a gyömbért és a chilit. Hozzáadom a húst, majd kb. 5 perc alatt készre pirítom. Folyamatosan rázogatom az edényt, hogy ne tapadjon le és a hús minden oldala szép aranybarnára piruljon. Elkeverem egy evőkanál pad thai fűszerkeverékkel és egy tálba átteszem. 

Elöblítem a wokom és újra felhevítem a tűzön. Most a zöldségeket pirítom meg és mikor már szép pirosak (de még belül ropogósak), hozzáadom a húst, a tésztát, és a maradék pad thai szószt. Ráfacsarom a lime felének a levét és folyamatosan kevergetem, rázogatom, hogy mindenhol átpiruljon.

Végezetül rászórom a zöldfűszereket és tálalom. Megszórom egy kis apróra vágott újhagymával, esetleg chilivel és adok mellé egy szelet lime-ot, valamint egy kis édes szójaszószt.

You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images