Filemons Cream

STEAK, avagy óda A HENTESHEZ!


Akkor ez itt most a reklám helye és engedjétek meg, hogy ódákat zengjek a MészárSteak intézményéről! Már régóta folyamatosan innen-onnan hallok Józsiról, a "csodahentesről". Tegnap kíváncsiságom tettlegességé fajult és a jeges szélvihar ellenére elzarándokoltam az Apor Vilmos térre.

És itt következik az, hogy miért imádok henteshez járni. Egyrészt, nekem a piac és a hentes olyan, mint a többi nőnek a pláza vagy a cipőbolt. Színek, formák és ízek - illatok kavalkádja! Továbbá, mert minden egyes vásárlás egy élmény. A jó hentes kedves, segítőkész, még ha valószínűleg hülyeséget kérdezel, akkor is. Filéz, szeletel, "nem ezt, hanem azt kérném", és a 4. "ebből mit lehet készíteni" kérdésnél is türelmes és ha kéred, még pár receptet is elárul. A kedvenceit. Mert a hentesnél jobban senki sem ért a húsokhoz és az elkészítésükhöz sem, szerintem. És minimum egy-két kedveskedő szót is kap tőlük mindig az ember lánya. :)

Itt is hatalmas mosoly és segítőkészség fogadott. 2 gyönyörű, már érlelt rib eye steak szelettel gazdagodtam. Pontos és határozott utasítást kaptam, hogy ne merészeljem 5 percnél tovább sütni, mert annyi bőven elég. 2,5 -2,5 perc oldalanként. Hát jó, meglátjuk.

Hazavittem, megsütöttem és mind megettük. Tökéletes lett, épp ahogy szeretem, közepesen átsütve. Puha, szaftos... pont olyan, amitől a steak imádók a mennyben érzik magukat!

Vissza fogok térni, de nem csak a hatalmas steak választék miatt. Bár meglehet, nem a legolcsóbb hely, de ismeritek a mondást: "olcsó húsnak, híg a leve". A csirke, kacsa, bárány (!) és sertéshús is gyönyörű volt...még azt is meg merem kockáztatni, hogy ilyen szép és igényes kínálatot még nem láttam.

Elkészítés:

A szeletek mindkét oldalát sóztam és borsoztam (frissen tört borssal). Kicsit beletapicskoltam. A zsíros oldalánál a zsír 2-3 centinként bevágtam a húsig. (Hogy ne "pöndörödjön" fel.) 
Egy nagy, vastag falú serpenyőt felforrósítottam és belehelyeztem a szeleteket. 
Sütöttem 2,5 percig, majd megfordítottam és újabb 2,5 percig sütöttem. Nagyjából olyan közepes - 2/3-ad láng felett. 
Nem kell alá se olaj se semmilyen zsiradék!
Kiszedtem egy tálra, lefedtem alufóliával és 5 percig pihentettem.

Amíg a hús pihent egy nagyon gyors mártást dobtam össze. Hétvégén, amikor nem vagyok hulla fáradt munka után, valószínűleg szántam volna energiát valami normális öntetre. Most csak a serpenyőben megpirítottam kevés apróra vágott fokhagymát és újhagymát, a húsból kisült zsíron. Felöntöttem 2 evőkanál worchester és 3 evőkanál (Heinz) barbecue szósszal. Picit kevergettem magas láng felett, majd a hús által kiengedett lével átforraltam. Ennyi.

You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images