Filemons Cream

Mandulás körtepite




Pitéből sose lehet elég! Imádom almával, körtével, meggyel, bármilyen gyümölccsel. 
Ez azért fura, mert alapból, önmagában, nem szeretem a gyümölcsöket. Vagy nem kívánom, nem is tudom.... csak akkor eszem meg, ha én szedem, vagy tényleg nagyon szép...a piacon. Évek óta nem vettem szerintem "boltban" gyümölcsöt. Nem szépek, na.

A körtéhez jól passzol a mandula és a barack, így ezekkel kombináltam össze. Garantáltan nem marad belőle másnapra!

Hozzávalók:

25 dkg liszt
15 dkg vaj
cukor
víz
1 citrom
3 ek sárgabarack lekvár
10 dkg mandulaforgács
3-4 db körte
1 tk őrölt fahéj
1 csapott ek étkezési keményítő

Az átszitált lisztet összemorzsoltam a  hideg vajjal. Tettem hozzá 2 evőkanál kristálycukrot, 3 evőkanál hideg vizet és egy csipet sót, majd összegyúrtam. Letakarva egy órára a hűtőbe tettem. Ez a massza egyébként nem más, mint egy egyszerű linzer-tészta.
 
A körtét meghámoztam, kivágtam a csutkáját és a Jamie Oliver által oly kedvelt "rusztikus" darabokra vágtam. Összeforgattam 2 evőkanál citromlével, 3-3 evőkanál cukorral és sárga-barack lekvárral, 5 dkg mandula-forgáccsal, kevés őrölt fahájjal és egy púpozott teáskanál keményítővel.
 
A sütőt előmelegítettem 160 fokra - figyelem, ez légkeveréses sütő, a sima sütőt 180-200 fokra kell állítani!
 A tésztát 2/3 - 1/3 arányban elosztottam. Először a nagyobb darabot nyújtottam ki és kibéleltem vele a kivajazott-lisztezett formát, villával kilyuggattam az alját. 5 percig elősütöttem a sütőben.  Beletöltöttem a körtét, majd a kisebb részt is kinyújtottam és ráhelyeztem a töltelékre, alaposan rányomkodtam. Ezután kézzel leválasztottam a kilógó részeket. Ezeket újra gyúrtam, nyújtottam és díszítéskén használtam. Végül tojással kentem meg, megszórtam mandula-forgáccsal és 35-40 percet sütöttem (amíg aranybarna nem lett a teteje).

You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images