Filemons Cream

Amerikai palacsinta (pancake)




Tökéletes reggeli hétvégére, de én néha vacsorára is szoktam készíteni. A tésztája vastag, mint az amerikai palacsintáknál szokás, ám mégis habos és könnyed. 
Millióféleképp tálalhatjuk. Én többnyire karamellszósszal, olvasztott vajjal, tejszínhabbal vagy juharsziruppal szoktam. De ehetjük kakaóporral, lekvárral, vagy friss gyümölcsökkel is. A sós ízek kedvelői ehetik ropogósra sült baconnel (e mellé jól illik a juharszirup), tejföllel, stb.
Előfordult már az is, hogy ebből a masszából készítettem gofrit, néhanapján pedig almát reszelek a tésztába és úgy sütöm meg.

Hozzávalók (2-4 főre):

12 dkg búzafinomliszt
3 tojás
1 kávéskanálnyi sütőpor
1,5 dl tej
1 csipet só és cukor

Az almához:

2 evőkanál kristálycukor
2 nagy alma
1/2 citrom leve
1 nagy csipet őrölt fahéj
1 zacskó vaníliás cukor

A tojások fehérjét és sárgáját szétválasztjuk külön tálkákba. A fehérjékből egy csipet sóval kemény habot verünk. A többi hozzávalót egy tálba öntjük és sima masszát keverünk belőle. Óvatosan beleforgatjuk a fehérjehabot és ezzel is óvatosan simára keverjük. Ezután már süthetjük is. 
Én egy teflonos serpenyőt felhevítek és mindenféle zsiradék nélkül sütöm meg benne a palacsintákat. Elég fél merőkanálnyi kis adagokat önteni, mert szerintem sokkal  ínycsiklandozóbbak a "mini" palacsinták. Addig sütöm, amíg az alsó fele már aranybarna, de a teteje még képlékeny. Ekkor tehetünk a tetejére friss, felszeletelt gyümölcsöket, megszórhatjuk kis fahéjjal. Megfordítjuk és a másik felét is aranyszínűre sütjük.
Az almát felszeletelem és meglocsolom a citrom levével, a fahéjjal és a vaníliás cukorral. A kristálycukrot egy serpenyőben karamellizálom, majd amikor aranybarna, rádobom az almát. 1-2 percig párolom csak, hogy ropogós maradjon a közepe.
A palacsintákat felhalmozom és ráöntöm az "alma-szószt".

You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images