Filemons Cream

Vaddisznó máj erdei fűszerekkel



A napokban kaptam édesapámtól egy gyönyörű darab friss vaddisznó májat... és ez bizony igazi csemege! Az az ötletem támadt, hogy ha már ilyen különlegesség került a tűzhelyem közelébe, akkor ne a szokásos resztelt májat készítsem belőle. Így, ha már erdei vad, gondoltam kapjon némi vadon termő fűszert.

Hozzávalók 2 főre:

0,5 kg máj

2 nagy fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
1 evőkanál boróka bogyó
1 teáskanál apróra vágott friss mezei kakukkfű
frissen őrölt bors

A májat vékony csíkokra vágtam. A hagymát és a fokhagymát vékonyan felkarikáztam.
Egy nagyobb serpenyőt felforrósítottam, majd kevés zsírt (nem olajat!) kanalaztam bele. Mikor már felforrósodott a zsír, pattogásig pirítottam benne a boróka bogyót, majd rászórtam a hagymaszeleteket és aranybarnára pirítottam. Ezután hozzáadtam a májat és a fokhagymát. Folyamatosan kevergetve pár percig sütöttem.
Megszórtam sok-sok frissen őrölt borssal és a kakukkfűvel. Még öntöttem alá 1 dl vizet, hogy legyen egy kis szaftja. Ezzel nem pároltam tovább, épp csak addig hagytam a tűzön, amíg pont felforr.
A májnál nálam alapszabály, hogy akkor a legfinomabb, ha közepe még "rózsaszín", vagyis csak háromnegyedig van átsütve. Így a legfinomabb. És szigorúan csak tálaláskor sózom!

You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images