Filemons Cream

Spenótos - juhtúrós quiche




A piacot elárasztotta a zsenge, friss spenót, amit vétek főzeléknek elpazarolni. Friss fokhagymával, némi krémsajttal, juhtúróval és tejszínnel gyorsan és egyszerűen csodát varázsolhatunk belőle!
A spenóthoz és a tejszínes-krémsajtos ételekhez az egyik kedvenc fűszerem a szerecsendió. A szerecsendiófa Malajziában őshonos, ennek a szárított termését használjuk fűszerként. Elég erős aromájú fűszer, óvatosan kell adagolni, mert csípőssé teheti az ételt!  Gyógyhatása is van: javítja az emésztést és mérsékli a savtúltengést, sőt a fejfájás és a migrén ellen is kiváló. Én egészben szoktam megvenni a diókat és egy kis reszelővel (akár sajtreszelővel, miközben nagyon vigyázunk az ujjainkra) frissen reszelem az ételbe... így szerintem sokkal intenzívebb és finomabb lesz.
Akinek hiányzik a hús, vágjon bele húsos szalonnát, vagy paraszt sonkát.

Hozzávalók 2 főre:

vajas leveles tészta lap
2 nagy marék friss spenót leszárazva
1 dl krémsajt (én a Cserpest szeretem)
10 dkg juhtúró
2 dl főzőtejszín
3 gerezd fokhagyma
só, bors
egy csipet őrölt szerecsendió

A sütőt 180 fokra előmelegítem.
A tésztát kb. 25 cm átmérőjűre nyújtom, sütőpapírral bélelt tepsibe helyezem. A széleit visszagöngyölöm, hogy egy kis pereme legyen, így nem fog kifolyni belőle a tejszínes mártás. Villával megböködöm és 5 percig elősütöm.
Amíg sül a tészta, a fokhagymát vékonyan felkarikázom és egy kevés forró olíva olajon megfuttatom. (Lehet látni, hogy a kis vékony karikák szó szerint elkezdenek futkosni a serpenyőben.) Rádobom a spenótot. Sózom, borsozom és fűszerezem a szerecsendióval. Kb. 1-2 perc alatt a spenót összeesik, ekkor mehet is rá a krémsajt, a túró és a tejszín. Folyamatosan kevergetem és felforralom.
Ha a tészta felpúposodott, akkor kilapítom egy kanál segítségével. Ráöntöm a szószt, és aranybarnára sütöm. Még frissen- forrón fogyasszuk is el.


You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images