Filemons Cream

A tökéletes kuglóf receptje

A képen egy csoki darabos kuglóf szerepel

Ez itt nem a hagyományos dédmama féle kuglóf receptje. Az alapján indult, de kicsit modernizáltam.
A legfontosabb, hogy minőségi alapanyagokat használjuk. A vaj, vaj legyen és ne margarin, a tojás se "tescos", hanem próbáljunk meg L- XL-es méretű háztáji tojást venni. A sütemények sikerének kulcsa a pontos anyaghányad, így tojás mérete is befolyásolja. 

Egy kis mese a tojások méretéről: ne csak az árát nézzük. Ennél sokkal többet mond a tojás mérete. Létezik S-es, M-es, L-es és XL-es tojás. Ezek gramm szerint vannak kategóriákra osztva: S-es az 52 gramm alatti, M-es az 53-tól 63 grammig, általában ezt látjuk legtöbbször a boltokba. Az L-es, az nyilván akkor 63 gramm fölötti, és 73 fölött még van az XL-es kategória. Így az ár-érték arány mindjárt más, nem?
A mandulaliszt az egyik különleges hozzávaló. Ez nem túl olcsó, viszont hihetetlen módon feldobja a süteményt. Készíthetjük magunk is. Ekkor vegyünk hántolt mandulát és robotgépben őröljük finomra. Én itt szoktam beszerezni. 

Hozzávalók egy 26 cm átmérőjű kuglóf formához:
Ezzel a mennyiséggel félig lesz a forma. Ha teli szeretnénk, értelemszerűen duplázzuk meg az adagokat.

10 dkg szoba hőmérsékletű, puha vaj (sózatlan teavaj)
10 dkg nádcukor vagy barna cukor (esetleg kristálycukor)
1/2 teáskanál vanília kivonat
2 egész tojás (L-Xl-es méret)
6 dkg mandulaliszt
10 dkg liszt
1 teáskanál sütőpor


A sütőt 180 fokra előmelegítem. A kuglóf forma belsejét vékonyan kivajaztam és egy kis liszttel bevontam a vajas felületet. A felesleges lisztet "kiütögettem". Ha szilikonos forma van, nem kell kivajazni-kilisztezni.
A vajat a cukorral és a vaníliával habosra kevertem, majd hozzáadtam a tojásokat és ezt is jó habosra kevertem (ez kb. 2-2 perc keverés). A liszteket és a sütőport összekevertem, majd beleszitáltam a masszába. 
Innentől egy fakanállal dolgoztam, hogy minél habosabb, könnyedebb legyen. Szóval a kanállal elkevertem a lisztet a tojásos masszával.
A masszát a formába kanalaztam és a 180 fokra előmelegített sütőben kb. 25 perc alatt készre sütöttem. Ezúttal mellőztem a légkeveréses funkciót... Még forrón a rácsra borítottam a kuglófot és hagytam kihűlni.



You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images