Filemons Cream

Csokoládés - rumos meggyes mini kuglóf




Ha van egy szuper családi kuglóf alaprecept, abból kis fantáziával szuper dolgokat hozhatunk ki. Egyik ilyen kísérletem az almás-fahéjas-rumos kuglóf volt. Ma pedig valami csupa csokis dologra vágytam....
A legújabb csokoládé lelőhelyem a Sugar!Shop webshopja, ahol isteni 70%-os Valhorna belga csokit lehet abszolút elfogadható áron beszerezni. Ezek a kis csokipasztillák, pedig a legeslegjobb desszert alapanyagok!




Nézzük a receptet, amiből 6 minikuglófot kapunk:

10 dkg szoba hőmérsékletű, puha vaj
10 dkg nádcukor (vagy kristálycukor)
1/2 teáskanál vanília kivonat
2 tojás
6 dkg mandulaliszt
10 dkg liszt
1 teáskanál sütőpor
4 evőkanál rumos meggy felezve, lecsöpögtetve
3 púpozott evőkanál 70%-os csokipasztilla


A vajat a cukorral és a vaníliával habosra kevertem, majd hozzáadtam a tojásokat és ezt is jó habosra kevertem (kb. 5-5 perc keverés). A liszteket és a sütőport összekevertem, majd beleszitáltam a masszába. 

Innentől egy fakanállal dolgoztam, hogy minél habosabb, könnyedebb legyen. Szóval a kanállal elkevertem a lisztet a tojásos masszával. Ezután került a tésztába a meggy és a csoki, amit szintén kanállal kevertem el. 
Szilikonos sütőformába töltöttem, és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 15 perc alatt készre sütöttem. Ezúttal mellőztem a légkeveréses funkciót... Még forrón a rácsra borítottam a kuglófokat és ott hagytam kihűlni.


You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images