Filemons Cream

Kecskesajtos - sütőtökös gnocci tejszínes gombamártással



Isteni finom, lágy gnocci, melyben a sütőtök édességét és a kecskesajt sós - erős aromáját a tejszínes gomba mártás lágyítja. Igazán szív és bendő-melengető vacsora.
Én egy nagyobb adag sütőtököt sütöttem meg és pürésítettem, melynek a többségét lefagyasztottam, így a későbbiekben, ha hasonló ételt szeretnék készíteni, akkor nem kell a tök sütésével és pürésítésével fáradozni.


Hozzávalók 4 főre:


1 kg-os sütőtök (ebből kb. 80 dkg püré lesz)

25 dkg liszt
só, bors, szerecsendió
15 dkg és még 5 dkg kemény kecskesajt reszelve (én egy rókagombás "kézműves" kecskesajtot használtam)

5 dkg vaj

1 közepes fej hagyma
40 dkg barna csiperke
2 dl húsleves
2 dl tejszín

friss kakukkfű (ha nincs, a szárított is megteszi)

A sütőtököt félbe vágom, kikaparom a magjait és a sütőben puhára sütöm. Miután kihűlt, kivájom a húsát és pürésítem. 3 evőkanálnyit félre teszek belőle.
A tökpürét összedolgozom a liszttel, a 15 dkg sajttal, valamint egy nagy csipet sóval, borssal és szerecsendióval. 6 egyenlő részre vágom, kis kígyókat sodrok belőle (mint oviban a gyurmából :) ) - ezeket felkarikázom. Az így kapott gnocci-kat gyöngyöző, sós vízben kifőzöm (akkor főttek meg, ha felúsznak a víz tetejére).
Egy mély serpenyőben vagy wokban a vajat megolvasztom és az apróra vágott hagymát aranyszínűre párolom. Ekkor adom hozzá a felszeletelt gombát, amit 2-3 percig pirítok. Ráöntöm a húslevest és a félretett tökpürét, az 5 dkg reszelt sajtot, sózom, borsozom, kakukkfűvel fűszerezem. 10 percig forralom, majd a lángot minimumra állítva hozzáadom a tejszínt, majd a leszűrt gnoccit. Átforgatom, hagyom, hogy éppen csak újra felforrjon és azonnal tálalom.

You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images