Filemons Cream

Füstölt pisztráng mousse és kökényszörpös cékla

Extrém rossz képminőség, viszont a baráti vacsorán nem az ételfotózás volt a fő cél :)

A héten a barátaimnak főztem vacsorát, ahol ez a fogás volt az előétel. Féltem, hogyan fogadják, mert persze van aki a halat nem szereti, van aki a céklát... és a "habosított hal" pedig az extrém kategória határait súrolja. Viszont a "nyami-hangok" és a "tisztára nyalt" tányérok arról tanúskodtak, hogy mindenkinek ízlett.
A pisztrángot vasárnap a Szimpla Piacon szereztem be, a céklát és a kökény szörpöt szintúgy. Ajánlom figyelmetekbe, fantasztikus hely!

A pisztráng mousse, avagy "Pisztimussz" (4 főre):

20 dkg füstölt pisztráng
5 dkg puha vaj
1 dl habtejszín
só, fehér bors, kakukkfű és citromlé

A pisztrángot kifiléztem és a szoba hőmérsékletű vajjal egy botturmix segítségével pürésítettem. Ízesítettem egy csipet sóval és borssal, kakukkfűvel és pár csepp citromlével. A habtejszínt felvertem és óvatosan összeforgattam a pisztráng pürével. Tálalás előtt fél - egy órára ajánlott a hűtőbe tenni.

A kökényszörpös cékla:

2 nagy cékla
2 evőkanál kökényszörp (málnaszörppel is finom)
1 evőkanál citromlé


A céklát meghámoztam és nagyon vékony hasábokra vágtam. Kevés olajon megpirítottam, majd hozzáadtam a szörpöt, a citromlevet és bőségesen megsóztam. Egy deci vizet öntöttem alá és 10 perc alatt megpároltam. Akkor jó, ha közepe még épphogy roppan. Kihűlve tálaljuk a "pisztimussz" mellé.

You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images