Filemons Cream

Vegetáriánus lasagne


Tegnap a tésztagyúrás után gondoltam, hogy felhasználom a lasagne - lapokat, viszont nem sok minden volt a hűtőben és este 9 -kor már boltba se tudtam leszaladni. Így született meg ez a roppant egyszerű lasagne variáció, amely egyszerre friss, fűszeresen paradicsomos és krémes. Extra hozzá, hogy a tészta paradicsomos-chilis volt.

Hozzávalók 2 főre:

14-16 lasagne tésztalap (frissen a legfinomabb, recept ITT)
1 nagy szem friss paradicsom, vékonyra karikázva
só, bors, friss bazsalikom, vagy pesto
pár evőkanál paradicsomszósz, vagy paradicsom püré ("nyersen")
esetleg sajt


Besamel- mártás:
3 dkg vaj (vagy margarin)
3 dkg (egy púpózott evőkanál) liszt
3 dl tej (vagy szójatej)
ízlés szerint só, fehérbors és 1 csipet őrölt szerecsendió

A besamel- mártáshoz először felforrósítottam a tejet egy külön edényben. A vajat felolvasztottam, hozzáadtam a lisztet és "felhabzásig" pirítottam. Hozzáöntöttem a forró tejet és habverővel állandóan kevergetve forraltam 1-2 percig. Sóval, borssal és szerecsendióval ízesítettem, majd jól elkevertem.
Egy tűzálló edényben rétegezzük a nyers tésztát, a paradicsomot és a besamelt. Egy réteg pasta az aljára, erre tettem a paradicsompürét, a bazsalikomot, a paradicsom szeleteket, majd újabb tésztát, a besamelt, tésztát, paradicsomos részt...stb. A tetejére besamel kerüljön, és szórjuk meg reszelt parmezánnal.  A tálat csak 3/4-ig töltsük meg, mert sütés közben a tészta meg fog dagadni egy kicsit. 180 fokos sütőben kb 25 percig süssük lefedve ( friss tészta esetén elég 10-15 perc is), majd vegyük le a fedőt és pár perc alatt pirítsuk rá a sajtot. 

You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images