Filemons Cream

Vajas tésztában sült vadragu



Apukám valamelyik este vadászatból hazajövet, elém rakott két véres húscafatot: "Na ebből csinálj valamit!" A két húscafat pedig nem volt más, mint vaddisznó fejhús. A kihívást elfogadtam és azon nyomban nekiláttam a főzésnek, hogy másnapra valami csodát varázsoljak ebből. Az ötlet egy Csengetett, Mylord? epizódból jött, amikor Mrs. Lipton Wellington bélszínt készít. (www.youtube.com/watch - 8.perctől)
Beáztattam, jó alaposan átmostam, levágtam róla a bőnyegeket, a mirigyeket, hártyákat - a végére meglehetősen szép húst kaptam. Szeletekre vágtam. Olajon hagymát, fokhagymát pirítottam némi ánizzsal, borókával, köménnyel, egész borssal, babérlevéllel, egészen addig, míg a fűszerek pattogni nem kezdtek. Meglocsoltam jó adag worchester-szósszal és beleraktam a hús szeleteket. Miután kis kérget kapott, megsóztam, kis vízzel felöntöttem, fedő alatt puhára pároltam. Kihűtöttem és serpenyőstől ment a hűtőbe aludni.
Másnap vettem húsos szalonnát, erdei gombákat, és mirelit vajas tésztát. Erről úgy gondoltam, hogy ha Jamie Olivernek szabad, nekem is. Bevallom, lusta voltam fél napot szenvedni vele...
Kiszedtem a serpenyőből a húsokat, és az egész borsot. A többit benne hagytam. Az apró kockára vágott szalonnát lepirítottam, majd megpároltam a szintén apró kockára vágott hagymát. Belekockáztam a húst is, átforgattam és füstölt kecskesajtot reszeltem rá.
Egy tűzálló cseréptálat kivajaztam. A tészta kétharmadát akkorára nyújtottam, hogy ki tudjam vele bélelni a tálat, amit rögtön meg is tettem. 180 fokos sütőben 10 perc alatt elősütöttem. Beleöntöttem a ragut, majd a maradék tésztát is kinyújtottam, rátettem és a szélét begöngyölítettem, kis olvasztott vajjal megkentem. A tetejét villával megböködtem. Visszadugtam a sütőbe és fél óra alatt megsütöttem. Köret nem kell hozzá, épp elég a tészta, amiben sült.
"Ez igen, gratulálok!"-mondta Apa, mikor megkóstolta. És tényleg igen ízletes és finom lett! Persze a receptet más húsból is el lehet készíteni, de nekem, mégiscsak így ízlett a legjobban! ;)
(A kép sajnos nem tükrözi híven a valóságot.)

You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images