Filemons Cream

Szarvas bélszín vörösboros csokoládémártással

szarvas bélszín vörösboros csokoládé mártással




A vörösboros csokoládémártás az egyik legjobb módja, hogy a szarvas és marhasülteket feldobjuk. De nehogy bárki azt higyje, hogy egy édes szirupos szószról van szó! A csokoládé remek fűszer és egy csipetnyi belőle teljesen megbolondítja az embert. A 90%-os csokoládé amit használok nem édes, sőt inkább kicsit kesernyés, finoman fűszeres.

Apukámtól kaptam egy szép darab szarvas gerincet, persze csontosan, fagyasztva, hogy azért ne csak az élvezet jusson... :) Nincs semmi bajom a csontozással, sokkal inkább van a takarítással, mert egy-egy ilyen projekt elég csúnyán néz ki a konyha. Persze valószínűbb, hogy filézve sikerül beszerezni a húst, így megúszható a takarítás...



Ha nem sikerül szarvast szerezni, nyugodtan készíthetjük borjú húsból, amit szinte minden hentesnél kapni. 2 főre 40 dkg-os darabbal számoljunk, ha jó étvágyunk van 50 dkg-al. Én egy ekkora darabbal (50 dkg) számolom a mennyiségeket és a sütési időt is.



A hús előkészítése:



A húst lehártyáztam, de nem szeleteltem fel. Bedörzsöltem olajjal és beleforgattam a következő fűszerekbe:

tört bors vagy szegfűbors
kakukkfű
borókabogyó
babérlevél
zsálya
Lefedve félretettem, amíg elkészült a mártás.


A vörösboros csokoládémártás:



Ez a mártás a legjobb amit valaha vadhúshoz ettem! Kifejezettem fontos, hogy prémium minőségű vörösbort és csokoládét használjunk!



Hozzávalók:



1 közepes fej hagyma

3 gerezd fokhagyma
só, bors
szegfűbors
kakukkfű
babérlevél
egy kis darabka fahéj és 2-3 szem szegfűszeg
0,5 dl száraz vörösbor
0,7 l erős (nem csípős) húsleves (végszükség esetén leveskockából)
20 gramm min. 90%-os csokoládé


Az apróra vágott hagymát, fokhagymát kevés vajon lepirítom, beleszórom a fűszereket, átkeverem. Ekkor jöhet a bor, amit 10 percig erős lángon forralok. Beleöntöm a húsleves és kb. egy órán át fedő nélkül, kis lángon forralom, amíg a több mint a felére nem sűrűsödik.Ekkor egy csapott evőkanálnyi lisztet szórok bele, átforralom és leszűröm.Beledobom a csokit, majd habverővel folyamatosan kevergetem amíg fel nem olvad. Ne forraljuk fel, mert a csokiban lévő minimális kakaóvaj is kicsapódhat és ... nos gusztustalan lesz.



A hús sütése:



A húsról letöröltem a pácot és egy forró (!) serpenyőben mindkét oldalát 2-2 percig pirítottam, hogy kérget kapjon. Gyorsan betekertem egy alufóliába és bedugtam a 180 fokra előmelegített sütőbe 20 percre. Lekapcsoltam a sütőt, kinyitottam az ajtaját, de még 5 percre bent hagytam állni a húst. Kivettem és félbevágtam, hogy megnézzem, rendesen átsült-e. Fontos, hogy a vadhúst mindig süssük át, ne maradjon véres! Az így előkészített és megsütött hús, nem fog kiszáradni, szaftos marad, emiatt nem kell aggódni.



A köret:



Hozzávalók:



2 közepes burgonya

1 közepes alma
1 közepes zeller
1 közepes hagyma


Vajon megpirítom az apró kockára vágott hozzávalókat, felöntöm kevés húslével. Sózom, borsozom, kevés kakukkfűvel fűszerezem. Puhára párolom. Találhatjuk így is, vagy picit összetörve, vagy egy kevés vaj hozzáadásával pürésítve.



You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images