Filemons Cream

Áfonyás muffin



Süthetjük "áfonyából" (blueberries), vagy vörös áfonyából (cranberries), mindkettő isteni finom és rajongok értük. Ha frissen nem sikerül beszerezni, használhatunk aszalt, vagy fagyasztott áfonyát is. Az utóbbi esetben mindig olvasszuk ki és csöpögtessük le a gyümölcsöt. (A levét félretehetjük a cukormázhoz!)
Én fagyasztott vörös áfonyát vettem. A nagyobb boltokban, vagy az IKEÁ-ban könnyen beszerezhető ez a finom gyümölcs.

Hozzávalók 12 kicsi vagy 6 nagy muffinhoz:

10 dkg puha vaj
30 dkg liszt
1/2 teáskanál sütőpor
egy csipet só
20 dkg cukor (barna cukorral jobban szeretem)
2 nagy tojás (XL-es! S-M méretből akár 3-4 db is kellhet)
kb. 2 - 2,5 dl tej
1 teáskanál vanília kivonat, vagy egy zacskó bourbon vaníliás cukor
20 dkg (vörös) áfonya

A sütőt 190 fokra előmelegítem, a muffin formát kibélelem a papírkosárkákkal.
A vajat a cukorral habosra keverem ( kb. 3 perc), hozzáadom a tojásokat,valamint a vaníliát és további 1 percig keverem. Ezután a lisztet elkeverem a sütőporral, és felváltva a masszához adom a tejjel. Lassan keverem össze, hogy könnyed maradjon. Végül a gyümölcsöt is beleforgatom. A kapszlikba adagolom, meghintem cukorral a tetejüket és 30 percig sütöm. ( Ha nagyokat készítünk, akkor 45 percig.)

Ropogós mázat is készítettem rá:
10 dkg kristálycukor
3 evőkanál áfonyalé
Ezeket egy lábasban gyorsan felforraltam, majd állandóan kevergetve lehűtöttem és bevontam vele a muffinokat.

Ne feledkezzünk meg az áfonya jótékony hatásáról sem: nőként esküszöm rá a "felfázós" időszakban, nagyon jót tesz, ajánlom mindenkinek. Mikróbaellenes és antioxidáns hatással rendelkezik, valamint segít a gyulladásos bélbetegséget gyógyításában. És a vitaminokat még nem is említettem... Egyszóval megéri bűnözni ezzel a muffinnal!


You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images