Filemons Cream

Tejszínes hagymaleves

Régóta nem főztem már levest, de most a hétvégén nagyon megkívántam. Ez  azon ételek egyike, amit tipikusan akkor készítek, ha úgy állok neki az ebéd/vacsorakészítésnek, hogy "na lássuk mi van itthon". Most éppen találtam tejszínt is, így az is került bele - és én így jobban is szeretem mint simán. Ha éppen egy kis sajtot is találok (pl. parmezánt), akkor azt is szoktam reszelni bele a végén, attól még sűrűbb és finomabb lesz. 

Hozzávalók 3-4 főre:


3-4 közepes fej vöröshagyma
egy szál póréhagyma
húsleves (akár kockából)
liszt
2 dl tejszín
só, bors, kakukkfű, szerecsendió

A hagymákat megtisztítottam, megmostam és vékony csíkokra vágtam, majd egy teáskanálnyi vajon megpirítottam. Megszórtam egy púpozott evőkanál lisztel és felengedtem 1 l húslevessel (kockából), és forrás után még 15 percig főztem. Egy tálkába öntöttem 2 dl zsíros főzőtejszínt, rámertem 1-2 dl-t a levesből, csomómentesre kevertem, majd a leveshez öntöttem. Megsóztam és borsoztam, majd egy kis csipet kakukkfűvel és őrölt szerecsendióval fűszereztem. Pár perc alatt készre főztem. Fontos, hogy miután a tejszínt belekevertük már ne forraljuk, mert különben a benne lévő fehérje kicsapódik. Pirítóssal tálaltam.

You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images