Filemons Cream

Krémleves karamellizált fokhagymából



Hogy honnan jött az ötlet, hogy karamellizált fokhagymából készítsek levest, ne kérdezzétek. A fokhagymát imádom, a karamellizált ételeket pedig talán még annál is jobban.  
Így hát kísérleti jelleggel vettem 10 szép és nagy gerezd fokhagymát, amelyet megtisztítottam, majd vékonyan felkarikáztam. Egy fazékban egy teáskanálnyi vajat felolvasztottam, majd azon egy púpozott teáskanál cukrot karamellizáltam. Belekevertem a fokhagymát és addig kevergettem, amíg a karamell mindenhol be nem vonta a fokhagymát. Rádobtam még egy fej apróra vágott vöröshagymát és egy kis fej, apróra vágott burgonyát, pirítottam pár másodpercig, majd felöntöttem kb. 0,8 liter jó tartalmas húslevessel (lehet kockából is). Fehérborssal és egy nagy csipet bazsalikommal fűszereztem. Fél óráig forraltam, fedő nélkül. Összeturmixoltam, majd visszaraktam a lekapcsolt tűzlapra. Egy tálkában 1,5 dl zsíros főzőtejszínt (20%) elkevertem egy tojás sárgájával, pár merőkanál levest mertem hozzá, majd az egészet a fazékban lévő leveshez kevertem. Ezután már nem forraltam fel a levest, nehogy a tejfehérje kicsapódjon. Egy pár csepp citromlével és egy csipet sóval ízesítettem még.  Aggódtam, hogy nem lesz-e túl édes, de nem lett az... :)

You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images