Filemons Cream

Paradicsomleves, ahogy a nagyi készítette


Ma nosztalgiázni támadt kedvem, és eszembe jutott, hogy a Nagyi milyen sokszor készített nekem paradicsomos ételeket (már kisgyerekként is a kedvencem volt). Persze jó sok cukorral, mert édesen szerettem a levest, a paradicsomos húsgombócot és káposztát, a milánói makarónit és a bolognai spagettit.
A leves a kedvencem...rizst főzött bele mindig, és a végén reszelt bele sajtot, akkoriban trappistát. Ha emlékezetem nem csal, akkor sikerült pont úgy elkészíteni, mint ahogy Ő szokta. Az íze alapján sikerült!
Vettem 20 dkg paradicsompürét (25-30%-osat). Két kisebb fej hagymát felnegyedeltem, egy gerezd fokhagymát lereszeltem és ezeket kevés olajon lepirítottam (vigyázva, hogy a fokhagyma meg ne égjen, mert attól keserű lesz). Hozzáöntöttem a pürét és azt is kicsit lepirítottam, majd 6 dl vízzel felengedtem. Sóztam, borsoztam, adtam hozzá kevés bazsalikomot és cukrot. 5-10 percig közepes lángon "forraltam", majd rizst szórtam bele, és addig főztem, amíg meg nem puhult. Lehet még bele sajtot reszelni, jó sokat: trappistát, karavánt, ki milyet szeret, a lényeg, hogy a "klasszikust" válasszunk. Evés közben pedig nosztalgiáztam, hogy milyen jó is volt kisgyerekként, amikor még a Mama főzte ugyan ezt....

You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images