Filemons Cream

Körte torta sós-karamellás krémmel


Imádom a sós karamellkrémet, amit először macaroon-ban kóstoltam. Itt körtével párosítottam és habkönnyű piskótával.

A piskóta receptjét egy külön posztban osztom meg veletek: itt. 

A karamellkrém hozzávalói:

20 dkg cukor
10 dkg vaj
1,5 dl tejszín
egy  teáskanálnyi nagyszemű só

Egy tűzálló tálban megolvasztottam a karamellát. A vajat több darabra vágtam, és darabonként habverővel a karamellához kevertem. Ebből 2-3 evőkanálnyit félretettem egy másik edénybe. Hozzáöntöttem a tejszínt és erősen-gyorsan kevertem, amíg homogén massza nem lett belőle. Vigyázzunk, mert a vaj és a tejszín is fröcsöghet a hőmérséklet különbség miatt, mikor a karamellához adjuk.

A kihűlt piskótát félbevágtam, meg kentem a krémmel a közepét, majd összeillesztettem a két felet. A tetejének a belső 2/3 részére kentem krémet. 
A körtét vékonyan felszeleteltem, elrendeztem a piskóta tetején, majd a félretett vajas karamellát felmelegítettem és rácsorgattam. Csak kihűlés után szeleteljük.



You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images