Filemons Cream

Tésztában sült pecsenye, gombás raguval




Ez is egy tipikusan bonyolultnak tűnő étel, amit kevés energiával, egyszerűen, maximum egy óra alatt el lehet készíteni.  Az ötletet a Wellington-bélszín adta...

Hozzávalók (2-3 főre):

vadmalac, vagy sertés szűzpecsenye ( 50 dkg)
vöröshagyma
30 dkg csiperke, vagy ha be tudunk szerezni, akkor bármilyen erdei gomba
paradicsompüré

A fűszerkéreghez és a fűszerezéshez:
só, bors
kakukkfű
borókabogyó (összezúzva)
zsálya
(babérlevél)

Nekem apukám révén adott volt egy fiatal vadmalac szűzpecsenyéje, ami helyett használhatunk sertés szüzet vagy esetleg a marha vesepecsenye vékonyabb részét.
Egy közepes fej vöröshagymából és 30 dkg csiperkegombából ragut főztem só, bors, pirospaprika, kakukkfű, borókabogyó, babérlevél és két evőkanál paradicsompüré hozzáadásával.
A húst fűszerkéreggel vontam be, majd mindkét oldalát 3-3 percig elősütöttem egy forró serpenyőben.
Mirelit leveles tésztát vettem - igen, lusta vagyok magam készíteni, de a boltokban is lehet jó minőségűt venni, szóval nyugodtan vegyétek azt ti is. Két lapot használtam fel. Az egyiket akkorára nyújtottam, hogy az őzgerinc formát ki tudjam bélelni, a másikat pedig úgy, hogy be tudjam fedni vele. Eközben a sütőt 180 fokra előmelegítettem. A kivajazott (!) formába helyezett alsó lapot 10 percig elősütöttem, majd rámertem a ragu felét. Belehelyeztem a korábban elősütött filét, amire a többi gombamártás került. A felső lap is rákerült és jól bebugyoláltam. Késsel apró lyukakat vágtam a tészta tetejére, majd a húsból kisült zsiradékkal megkentem. 25-30 percig sütöttem, ami alatt a tészta szép aranybarna lett.
Nem is kell hozzá köret, bőven elég a ropogósra sült tészta.


You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images