Filemons Cream

Mézes-chilis sült sütőtök


Így szeptember közepén nálam még javában tart a grill szezon, nincs olyan zöldség, gyümölcs és hús, amit ne szabad tűz felett akarnék megsütni...elvégre ki kell élvezni az utolsó napsütéses napokat! Bár az idő hűvösebb estefelé, a tűz és persze némi bor, vagy jóféle pálinka hamar felmelegíti az embert.
Tovább fényezném kedvenc évszakom első hónapját, mert ilyenkor jelenik meg a piacokon rajongásom állandó tárgya, a sütőtök. "Természetesen" ezt is grillen készítettem el a napokban. Félbevágtam a tököt, kikanalaztam a magját, és 1 cm széles cikkelyekre vágtam. Szórtam rá sót, borsot, szárított és összetört csilipaprikát, valamint kínai ötfűszer keveréket. Került még rá méz, citromlé és olaj. Itt lehetetlen pontos mennyiségeket mondani, mindenből annyit, amennyit gondolunk. Beleforgattam a tököket. Én 20 percig a sütőben elősütöttem grillezés előtt, de ha zsenge a tök, nem muszáj. Ilyenkor még annyira friss, hogy a héját  se kell levágni, az is fogyasztható. Grillre rakva ropogósra sütjük, közben a páclével kenegetjük. Sült hús (oldalas) mellé köretként, vagy önmagában is ehetjük.

You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images