Filemons Cream

Narancsos sütőtök




Még jó darabig tart a sütőtök szezon...nagy örömömre. Viszont amilyen kiváló tököket lehet kapni, pont annyira borzalmas narancsokat. Savanyúak, keserűek, ehetetlenek. Mivel kidobni mégsem akartam, eszembe jutott, hogy a grillezéssel ki lehetne belőle facsarni valami kis pluszt. Így hát a narancsot és a sütőtököt is kis cikkekre vágtam, sóztam, borsoztam, majd egy fűszerkeveréket készítettem, amivel jól bedörzsöltem őket. Ez ízlés szerinti szárított, tört chiliből, késhegynyi ötfűszer keverékből, mézből és épp csak annyi olívaolajból állt, ami segített, hogy a keverék bevonja a szeleteket. Érdekes kombinációt kapunk, ha az ötfűszer helyett kakukkfüvet adunk hozzá. Általában, ha sült tököt készítek, kevés citromlevet adok hozzá, mert nekem a sütőtök túl édes, és szeretem az édes-savanyú pikáns keverékét, de itt a narancs savanykássága miatt ettől eltekintettem.
180 fokos sütőbe dugtam, ismét nem nézve az időt, addig sütöttem, amíg meg nem puhult. Ekkor a sütőt grillező funkcióra állítottam és pár perc alatt ropogósra pirítottam a szeletek tetejét. Kicsit hagytam hűlni, majd a narancsokban maradt levet a sütőtökre facsartam.




You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images