Filemons Cream

Fűszeres pirított cékla




Jómagam, cékla-imádó vagyok, lehet az akár a klasszikus ecetben savanyított, vagy parázson sült változat, ezért nagyon megörültem. Kiszedtem a legnagyobbakat, amik még így is csak nagyobb tojás méretűek voltak. Régóta szemezgettem már egy Keith Floyd indiai recepttel, így végre elkészíthettem a zsenge céklákból.

A recept az indiai ételekhez képest igen egyszerű, nem kell hozzá sok minden. 

cékla
mustármag
lilahagyma
zöld chilipaprika
friss kókusz
vörösborecet

A cékla kb. fél kilónyi volt, ehhez a mennyiséghez számolom a továbbiakat. A céklákat megmostam, levágtam a szárukat, szőrös gyökerüket, majd bő vízben puhára főztem. Hagytam kihűlni, meghámoztam és vékony csíkokra vágtam. Javaslom, hogy a céklás műveletekhez húzzunk gumikesztyűt, mert könnyen előfordulhat, hogy a kezünk pár napig lila marad. Egy friss kókuszdiót feltörtem és a húsa felét lereszeltem. Olajat forrósítottam, majd egy teáskanálnyi mustármagot dobtam rá, és addig pirítottam, amíg pattogni nem kezdett. Ezután hozzáadtam két közepes fej lilahagymát apróra vágva, és 3 zöld csilipaprikát (szintén apróra vágva). 3-4 percig pirítottam, mielőtt rádobtam volna a kókuszt. Állandó kevergetés mellett addig pirítottam, amíg kissé megbarnult. Hozzáadtam a céklát, egy teáskanál borecetet, sóztam, borsoztam, alaposan összekevertem, még pár percig pirítottam és tálaltam.

You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images