Filemons Cream

Rozmaringos (vad) pörkölt



Szigligeti nyaralásunk során készült a következő pörkölt. Tűzön, bográcsban, ahogy azt kell. Maga a recept hihetetlenül egyszerű, viszont a rozmaring elképesztően feldobja. Az eddigi pörköltjeim közül, talán ez sikerült a legjobban. Én most vaddisznóból készítettem, persze lehet őzből, szarvasból is. Legjobb combból, én is azt választottam.

Hozzávalók:

2 kg vadhús vagy marhahús felkozkázva (8-10 főre)
2 nagy fej hagyma aprítva
6-8 gerezd friss fokhagyma összetörve
lecsó-befőtt, lehetőleg házi, zsírral eltéve
só, bors, köménymag, pirospaprika
pár ágacska friss rozmaring

A hagymát zsíron megfuttattam, majd hozzáadtam a húst, amit előtte alaposan átmostam. Addig kevertem, amíg nem maradt nyers húsfelület, mindenhol "megkérgesedett". Sóztam, borsoztam és meghintettem köménymaggal, apróra vágott rozmaringgal. A fűszereket nem sajnáltam, hiszen a 2-3 órás főzés során elvesztik aromájuk nagy részét. 1 és 3/4 óra után ráöntöttem a lecsót és a fokhagymát, majd miután összeforraltam (kb negyed óra), a pörkölt tetejére szórtam a pirospaprikát. Mint már egyik korábbi posztomban is írtam, azért a végén teszem hozzá, mert egyrészt így jobban benne marad az íze, de ami fontosabb, hogy nem ég rá az edény oldalára, így elkerülhetjük, hogy az ételünk kommersz éttermi keserű pörkölt ízt kapjon. Még egy kevés rozmaringot hintettem rá, és addig főztem, amíg igazán puha nem lett. Én  3 órán keresztül főztem, de a főzési idő hossza függ az állat korától. Egy fiatalabb, pár éves vadat elég 2 órán át főzni, míg egy idősebbet (5-7 éveset) akár 3-4 órán keresztül is rotyogtathatunk. A zöldségeket ( jelen esetben lecsót) és a pirospaprikát mindig a főzés vége előtt kb. 1, de inkább fél órával korábban tegyük csak hozzá. A pörköltünk sose forrjon, akkor a megfelelő, ha a tetején a zsír áll, és csak pár helyen picit bugyog.
Legfinomabb friss kenyérrel tunkolva... :)

You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images