Filemons Cream

Körtés muffin

Egy újabb körtés recept, most egy darabig úgyse lesz, hiszen az esők miatt a búzaérő fajták lepotyogtak, de ősszel, egy kis szünet után visszatérnek majd a piacokra.
Amúgy is, a körtét nem lehet megunni és még nem találkoztam olyan emberrel, aki ne szeretné. Bár nekem ez is a 'csak sütiben eszem meg' gyümölcsök közé tartozik, mint például az alma is. Nem tudom miért, de a nyers gyümölcsökkel még mindig nem vagyok kibékülve.
De lássuk a receptet, ami hihetetlenül egyszerű, és 40 perc alatt - sütéssel együtt - garantáltan kész!
12 darabhoz 2 egész nagy tojást, egy vaníliás cukorral és 10 dkg kristálycukorral habosra keverek, hozzáadok 20 dkg átszitált lisztet, 3 evőkanál "cicás" kakaóport, fél csomag sütőport és 2 db Activia körtés joghurtot. Addig keverem, amíg homogén masszát nem kapok. Innentől lehet variálni. Az első változatnál a formába kanalazom a tésztát és egy-egy negyed körtét nyomok a közepébe. A másiknál a körtét felkockázom és egy kis aprított mandulával együtt hozzákeverem a tésztához, majd a tetejét sütés előtt meghintem még egy kis mandulával.
180 fokon kb. 25 percig kell sütni. Figyeljünk, hogy a muffinformákat csak max. 3/4-ig töltsük meg. Ha nincs papírkosárkánk hozzá, akkor egyszerűen csak vajazzuk és lisztezzük ki a formát sütés előtt.
Fénykép sajnos nincs, mert mire oda jutottam volna, már elfogyott a süti...

You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images