Filemons Cream

Citromfüves makréla curry-s sült rizzsel




Bevallom Nektek, ez is egy olyan "lássuk mi van itthon és főzzünk belőle valamit, mert lusta vagyok boltba menni" recept. De valahogy mindig ezekből lesz a legjobb, és leggyorsabban elkészülő finomság.
Ugyanakkor elég tanulságos is volt a mai főzőcskézés: most először készítettem halas ételt, mióta megkaptam Filemont, aki az én karthauzi cicám. Azt tudtam, hogy szereti a halat, mert hébe-hóba meglepem a legolcsóbb tonhal konzervvel, de amit ma produkált amint megérezte a halat, az ijesztő volt. Nyávogott, bújt, "kerregett", majd miután másodszorra is majdnem keresztül estem rajta, (a 2. sajnos neki is fájt) kénytelen voltam bezárni a fürdőszobába. Pedig szoktunk együtt főzni, ami általában abból áll, hogy a legtávolabbi széken ülve követi minden mozdulatom és csak amikor kész az étel - és ezt megérzi - akkor jön lábkörül-tekeregni, dorombolni. Azt asztal és konyhapult természetesen tiltott terület neki, mert nincs is annál gusztustalanabb, mint amikor az ételben macskaszőr van...fúúúj! Mikor megkaptam "Őfelségét", frászt kaptam a mindenhol ottlevő, odamászó, belekóstoló kiscicától, de hamar meg kellett tanulnia, hogy a konyha és minden hely, ahol étel van, az neki tiltott zóna, különben összeakad a bajuszunk! :)

De következzen a recept: 

Két szelet makrélát (de lehet bármilyen kemény húsú hal, vagy akár garnéla is) kockára vágtam, sóztam, borsoztam, kevés szárított őrölt gyömbérrel és sok ázsiai citromfűvel fűszereztem.
Egy kis fej hagymát, 3 gerezd fokhagymát,egy kis darab friss gyömbér és 2 kis szem érett paradicsomot finomra aprítottam és forró olajon hirtelen megpirítottam. Egy csapott teáskanál curryport szórtam rá, és gyorsan összekevertem. A rízst decis pohárban mértem ki, mégpedig két pohárnyit, és alaposan megmostam folyó hideg víz alatt. A már sűrű raguhoz adtam, egy percig kevergettem, majd 4 deci vizet öntöttem hozzá. Ezt is elkevertem, megsóztam, majd egy pár csepp citromlével meglocsoltam. Beletettem a halat, lefedtem, megvártam amíg felforr és minimumra vettem a tűzhely lángját. Készre pároltam, majd tálaláskor még egy kis citromfűvel hintettem meg, de kínálhatunk mellé limeot és aprított piros chilipaprikát is.
Vicces, hogy ebből nem próbált meg a macska kunyerálni...tényleg nem szeretik a fűszeres ételt. :) 


You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images