Filemons Cream

Őzgerinc-filé faszénen grillezve




Adott volt egy szép fiatal őz gerince kifilézve. Nyár van és én imádok grillezni, így hamar el is dőlt  a sorsa.  Nyugodtan készíthetjük marha vesepecsenyéből, vagy sertésszűzből is.
Először is persze a pácot készítettem el, amiben elég volt pár órát állni hagyni, mert a húst nem szeleteltem vastagra (kb 7-8 mm) és az őz is fiatal volt. 

A pác a következőkből állt (30 dkg húshoz):


bors ízlés szerint
szegfűszeg (3 egész)
gyömbér (őrölt, 1 csipet)
köménymag (egész, 1 csipet)
ánizs (egész, 1 csipet)
kakukkfű (1 teáskanál)
borókabogyó (10 szem)
babérlevél (2-3 db)
4 gerezd új fokhagyma
4 újhagyma
worchester szósz (1-2 evőkanálnyi)
ketchup (jó minőségű!, 1 evőkanyálnyi)
1 dl olaj


A babér kivételével a fűszereket összetörtem (lehet mozsárban, vagy megőrölni) és rászórtam a szeletekre, majd jól beledögönyöztem. A hagymákat és a fokhagymát hajszál vékonyra szeleteltem, és az összes többi pác-hozzávalóval együtt a húshoz adtam és kézzel jól összeforgattam. Nem tettem hűtőbe, mert az olaj tartósítja és a melegben jobban átjárja a pác. Persze nem a tűző napra, hanem a konyha leghűvösebb részére tettem és 1 órán át hagytam érni. Fontos, hogy direkt nem került só a pácba, mert az összehúzza a húsrostokat, ami által nehezebben puhul meg, rágós marad!
Faszén felett grilleztem, nem sokáig, elég mindkét oldalát 1-2 percig sütni, különben kiszárad. Közben a páccal folyamatosan kenegettem. Lehet hozzá hagymát, burgonyát, vagy bármilyen zöldséget sütni. Ezeket is nyugodtan kenegessük a húspáccal. 




You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images