Filemons Cream

Rizottó vaddisznóval és borókabogyóval




Édesapám amellett, hogy szakács, vadászember is. Éppen ezért sokszor kerülnek nálunk terítékre különféle vadhúsok. Nemrég egy vaddisznót ejtett, ebből készítettem a következő ételt, de főzhetjük akár szarvasból vagy őzből is. Vadhúst rendelhetünk internetről, de nagyobb vásárcsarnokokban, piacokon is hozzá lehet jutni.
Én két főre kb. 35 dkg sovány vaddisznócombból készítettem. Ujjnyi vastag szeleteket vágtam és alaposan megmostam hideg víz alatt, majd felkockáztam. Egy tálba tettem és 1 csapott evőkanálnyi húspuhító fűszersót szórtam rá. Fűszerkeveréket készítettem egy evőkanál borókabogyóból és egy-egy teáskanálnyi egészborsból, majorannából, rozmaringból és kakukkfűból, majd fűszerdarálón ledaráltam (de akár mozsárban is összetörhetjük). A húshoz adtam 3 evőkanálnyi worchester-szósz, 1 evőkanálnyi házi gyümölcspálinka, 1 dl  száraz vörösbor, egy babérlevél és 3 csipet cukor kíséretében. Öntöttem még rá 2 evőkanál napraforgó olajat és alaposan összekevertem, majd lefedve egy órán át a hűtőben pácoltam.
Egy nagy serpenyőbe öntöttem és némi víz, valamint egy evőkanál ribizlizselé hozzáadásával 1,5 órán át pároltam lefedve. Kimértem 3 felespohárnyi rizset és egy szűrőbe téve jó alaposan megmostam hideg vízben, majd a raguhoz öntöttem 3 dl víz kíséretében. Ekkor kiszedtem a babérleveleket. Lefedtem, majd a legkisebb lángon addig pároltam, amíg a rízs megpuhult (kb 30 perc). Villával összekevertem, majd a képen látható módon tálaltam.
A hozzávalók:
35 dkg vaddisznócomb
húspuhító fűszersó
bors
borókabogyó
majoranna, rozmaring, kakukkfű, babérlevél
worchester szósz
gyümölcspálinka
száraz vörösbor
ribizlizselé (vagy szeder)
rízs

You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images