Filemons Cream

Gnocci, 4 féle mártással





A gnocci számomra nem más, mint burgonyagombóc. És imádom minden formában: leves betétként, köretként, töltve vagy csak önmagában. Egyszerű, gyors, olcsó...mi kell még? Rendszerint valamilyen mártással szoktam elkészíteni, itt most többet is le fogok írni, hogy mindenki a maga ízlése szerint válogathasson.

Hozzávalók 2 főre:
40 dkg burgonya
12 dkg liszt
3 dkg vaj
1 tojás sárgája
só és bors, esetleg egy pici szerecsendió

A burgonyát és héjában megfőztem, kihűtöttem. Apró lyukú sajt reszelőn lereszeltem, de ha van kedvem sokat mosogatni, akkor egy szitán áttöröm. Hozzáadtam a lisztet, vajat, tojást, sóztam borsoztam és alaposan összegyúrtam. Mindig kóstoljuk meg főzés előtt, hogy elég sót tettünk-e bele.
Közben vizet forraltam ( 3 l víz, egy teáskanál só, némi olíva olaj). Egyenlő nagyságú gombócokat formáltam...ízlés szerint 2-3 cm átmérőjűeket. Fontos, hogy a víz ne zubogjon mikor a gombócokat belerakjuk, hanem csak gyöngyözzön, mert különben a gombócaink szétesnek!
Szűrjük le, tegyük serpenyőbe, öntsük rá a mártást, és forraljuk össze 1 perc alatt. Azonnal tálaljuk.

Sajt mártás:
Besamel-mártást készítünk: Forrósítsunk fel 3 dl tejet. 5 dkg vajat olvasszunk meg, adjunk hozzá 4 dkg lisztet és "felhabzásig" pirítsuk. Hozzáöntjük a forró tejet és habverővel folyamatosan keverve forraljuk 1-2 percig. Ha csomós lett, szűrjük át. Sózzuk, borsozzuk és egy csipet őrölt szerecsendiót adjunk hozzá. Ízlés szerint reszelt sajtot teszünk bele. Ez lehet füstölt, vagy lágy penészes, amilyet csak szeretnénk. Én legtöbbször reszelt parmezánt vagy juh túrót szoktam. Ajánlom még a gorgonzolát, provolonét, és a roqueortot.

Olasz pesto:
Veszünk két marék friss bazsalikomot, egy marék petrezselyemzöldet, 2 gerezd fokhagymát, egy teáskanál sót, két evőkanál fenyőmagot, 0.5 dl olívaolajat és 5 dkg parmezánsajtot. A zöldfűszereket mossuk meg, csepegtessük le, majd egy turmixban mixeljük össze az egészet. Bevallom, hogy én gyakran, főleg télen a bolti üveges változatra szavazok, mivel sokszor nehéz friss bazsalikomot beszerezni.

Paradicsomkrém:
Egy kis doboz zsíros főzőtejszínt felforralok, hozzáadok 2-3 evőkanál paradicsompürét, apróra vágott hagymát és fokhagymát, sót és borsot, egy teáskanál citromlevet és egy csipet oregánót. Főzöm pár percig és összeturmixolom.

Tejszínes rákragu:
30 dkg apró scampit (ha mirelit előtte hűtőben engedjük ki) egy apróra vágott hagymával megpárolok kevés vajon 2 dl húslevessel (lehet kockából is). 15 perc után hozzáadok 1,5 dl főzőtejszínt és 1 teáskanál paradicsompürét. Felforralom, sózom, borsozom és fűszerezem egy nagy csipet kaporral és 1-1 kis csipet bazsalikommal, turbolyával és citromfűvel.

You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images