Filemons Cream

Kenyérlángos, pompos



A jó kenyérlángos, vagy ahogyan sokan ismerik, a pomposnak a titka a tésztában rejlik. De ez nem kell hozzá semmi bonyolult, vagy kacifántos gasztro- trükk, csak egy egyszerű kelt tészta. Liszt, élesztő, víz.

Hozzávalók:
40 dkg búza finomliszt
1 zacskó (7gr) szárított élesztő
2-3 dl langyos-meleg víz

Én a következő feltéteket tettem rá:

2 dl tejföl egy gerezd reszelt fokhagymával elkeverve
BBQ szósz
parasztsonka
kolbász
hagyma
gomba
erőspaprika
mozzarella
só, bors, kakukkfű

A lisztet átszitáltam, tettem hozzá egy csipet sót, majd 2,5 – 3 dl langyos vizet és egy zacskó (7g) szárított élesztőt. A liszt közepébe mélyedést formáltam, abba öntöttem a vizet és az élesztőt. Egy villával elkezdtem a közepétől kevergetni, mindig egy kis lisztet belekavarva. Amikor már nem tudtam a villával keverni, kézzel kezdtem gyúrni és jól megdolgoztam a tésztát. Végül gömbőcöt formáltam belőle. A tál aljába kis lisztet szórtam, majd a tészta tetejére és nedves konyharuhával lefedve 45 percig kelesztettem. A kelesztés mindig meleg helyen történjen 35-40 fokon.

Amíg kel a tészta, addig felaprítom a feltéteket. A sütőt 200-220 fokra előmelegítem.

A tésztát kinyújtottam, tepsibe raktam, és 5 percig elősütöttem. Ezután csak megkentem a tejföllel, BBQ-val, rászórtam a feltétet és rácsipkedtem a sajtot. További 10 percig sütöttem, amíg a teteje szép piros és ropogós nem lett.

You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images