Filemons Cream

Lasagne




Ez a recept tulajdonképpen nem más, mint a klasszikus lasagne. Fűszeres, krémes, szaftos. Ám én sokszor nem csak lasagne - tésztából készítem, hanem penne, fussili, vagy ami éppen van itthon. Mindenképp szükséges hozzá egy tűzálló tál, amiben végül össze tudjuk sütni.

Hozzávalók:
1 csomag lasagne tészta, vagy bármilyen más tésztából 250 g
parmezán sajt

Paradicsomos szósz:
50 dkg darált hús
0,5 l paszírozott paradicsom
só, bors, cukor
1 fej vöröshagyma
bazsalikom
oreganó
2 gerezd felaprított fokhagyma

Besamel- mártás:
3 dkg vaj
3 dkg (egy púpózott evőkanál) liszt
3 dl tej
ízlés szerint só, fehérbors és 1 csipet őrölt szerecsendió

Először is elkészítettem a paradicsomos húsos szószt. Ehhez a hagymát apróra vágtam, olívaolajon megpirítottam, majd a húst hozzáadtam és pár percig pirítottam, amíg nem esett szét apró "darabkákra" a darált hús. Ezután hozzáöntöttem a paszírozott paradicsomot. Ízlés szerint sóztam, cukroztam és borsoztam, és egy-egy nagy csipet oreganót és bazsalikomot adtam hozzá, majd rászórtam a fokhagymát is. Kb. 20 percig elég párolni, közben gyakran kevergessük. Híg paradicsommártást kell kapnunk. Ha túlságosan besűrüsödik adjunk hozzá egy kevés vizet és forraljuk át.
A besamel- mártáshoz először felforrósítottam a tejet egy külön edényben. A vajat felolvasztottam, hozzáadtam a lisztet és "felhabzásig" pirítottam. Hozzáöntöttem a forró tejet és habverővel állandóan kevergetve forraltam 1-2 percig. Sóval, borssal és szerecsendióval ízesítettem, majd jól elkevertem.
A tésztát nem szükséges előfőzni. Egy tűzálló edényben rétegezzük a tésztát, a paradicsomos mártást és a besamelt. Egy réteg tpasta az aljára, figyelve, hogy lefedje az edényt mindenhol. Erre tettem a paradicsomos réteget, majd tészta, besamel, tészta, paradicsomos rész...stb. A tetejére besamel kerüljön, és szórjuk meg reszelt parmezánnal.  A tálat csak 3/4-ig töltsük meg, mert sütés közben a tészta meg fog dagadni. 180 fokos sütőben kb 25 percig süssük lefedve (az edény tetejével vagy alufóliával), majd vegyük le a fedőt és pár perc alatt pirítsuk rá a sajtot. Tálaláskor locsoljuk meg nagyon kevés olívaolajjal.

You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images