Filemons Cream

Fajitas Baby!!!


Hétvégén megkívántam egy kis mexikói finomságot, ám mivel egyáltalán nem vagyok megelégedve a budapesti mexikói éttermek ár/érték arányával és ízével, gondoltam megpróbálok főzni. Fogtam magam és elmentem a Fővám térre a Vásárcsarnokba és bevetettem magam az alagsorban található fűszereshez (ami veszélyes hely, mert mindig minimum 5 dologgal többet vásárolok, mint amennyiért eredetileg indultam. Szeretek amúgy piacokra járni, mert minden élelmiszert meg tudok venni egy helyen és a zöldségek és a húsok is csodálatosan frissek...és olcsóbbak is sokszor.

A bevásárló lista 2-3 főre:
1 db szép lehetőleg tanyasi csirkemell (kb 40-50 dkg)
1-1 db zöld és sárga kaliforniai paprika
2 fej vöröshagyma
3 szem paradicsom
0,5 l tejföl
1 db lime
fokhagyma

A fűszerestől:
mexikói fűszerkeverék (a hosszú fúszeres polcon találtam) vagy fajitas fűszerpác
tortilla lapok (20 db kicsi, vagy 10 db nagy)
friss zöld csili (a raguhoz tehetünk apróra vágva ha szeretjük a csípőset)

A csirkemellet alaposan megmossuk és lehártyázzuk. A húst nagyon vékony csíkokra vágjuk. Pácot készítünk 2-3 evőkanál mexikói fűszerkeverékből, egy fél lime levéből, 1-2 gerezd apróra vágott fokhagymából és pár evőkanálnyi olajból. Ezt összekeverjük a hússal és 1-2 óránát hűtőbe téve pácoljuk.
Az összes zöldséget vékony csíkokra vágjuk. A hagymát kevés olajon megpirítjuk, majd hozzáöntjük a húst és kb 10 percig pirítjuk. Fontos, hogy nem pároljuk, hanem pirítjuk! Rátesszük a maradék zöldséget, összekeverjük és 10-15 percen át fedő alatt közepes lángot főzzük, gyakran megkevergetjük. Megkóstoljuk és ízlés szerint tehetünk még hozzá sót, fűszerkeveréket, lime levét.
Miután kész, a tortillalapokba egyenként beletöltögetjük a következő képpen: egy nagy evőkanálnyi ragut a lap közepére helyezünk, kétoldalt ráhajtjuk a tésztát, majd feltekerjük és egy magas falú tűzálló tálba tesszük. Miután az összeset megtekertük, a tejfölt összekeverjük egy evőkanálnyi fűszerkeverékkel és egy evőkanálnyi lime-al és ráöntjük a tetejükre. Sütőben nagyon magas hőmérsékleten pár perc alatt készre sütjük.

You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images