Filemons Cream

Satay - Thai csirkenyársak mogyorószósszal




A rajongásom legújabb tárgya az indonéz konyha, ez pedig az egyik klasszikus ételük általam készített változata.
A thai konyhához sok olyan fűszer kell, ami számunkra ismeretlen, vagy nehezen beszerezhető. Azt is gondolhatnánk, hogy drágák, vagy luxuscikkek ezek az alapanyagok. Pedig nem, higgyétek el! A beszerzési forrásom a Fővám téri vásárcsarnok melletti sarkon lévő fűszeres (Ázsia Bt.). Az eladók pedig segítőkészek, ha valamit nem találnátok meg. :) Én pedig belinkeltem azokat a termékeket, amiket én használok.
A csirke: lehet csirkemellből, viszont én szívesebben ajánlom a combfilét. Ízesebb, szaftosabb, csak kicsit macerásabb.

Hozzávalók a csirkenyárshoz (2 főre):

3-4 db csirkecomb-filé (vagy 40 dkg mellfilé)
4 gerezd fokhagyma
egy 5 cm hosszú gyömbér
1 teáskanál piros curry paszta
0,2 dl édes szójaszósz (pl. Heinz)
1 lime leve
0,2 dl olaj
bambuszpálcika

A csirkefilét felkockázom. A fokhagymát és gyömbért lereszelem. Összekeverem a pác hozzávalóit, beleteszem a pipit. Minimum 1 órán át hagyom állni a hűtőben, de a legfinomabb akkor lesz, ha előző este készítjük el. A sütés előtt a bambuszpálcákat célszerű pár perce hideg vízbe áztatni, hogy sütéskor, grillezéskor ne égjenek meg. Felnyársalom a darabkákat és serpenyőben, vagy grillen ropogósra sütöm.
(Néha csalok és csak simán fokhagyma-gyömbér-currypaszta-lime-olaj páccal készítem. ;) )

A mogyorószósz

Használhatunk hozzá mogyoróvajat (nem, nem az édesített változatot), de sokkal finomabb és olcsóbb (!), ha magunk készítjük el. Ehhez 4 marék sózatlan földimogyorót egy száraz serpenyőben megpirítunk, majd kevés olaj és só hozzáadásával robotgépben pépesre darájuk. Ebből 2 főre 4 evőkanálnyira lesz szükségünk. A többit nyugodtan lefagyaszthatjuk későbbi felhasználásig. Vagy készítsétek el az összeset thai mogyorószósznak és később csak azt kell előkapni.

4 evőkanálnyi a házi mogyorókrémből (esetleg bolti, én néha ezt használom)
2 dl kókusztej (én a dobozosat használom, amiben nincs tartósítószer)
1 evőkanál piros curry paszta (ez egy mennyei találmány, nincs benne se tartósítószer, se ízfokozó, csak a fűszerek)
1 ek halszósz (nam pla) - nem lesz tőle hal íze, inkább csak egy kis sós ízt ad
1 ek lime lé (ajánlom a kaffír lime-ot, valami mennyei íze van)

Felmelegítem a kókusztejet, majd feloldom benne a curry pasztát. Hozzáadom az összes többi hozzávalót és pár perc alatt összeforralom. Kész is.

Tálalhatjuk rizzsel, vagy sós lime-os ropogós sültkrumplival.


You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images