Filemons Cream

Lazac édes csili szósszal saláta ágyon



Mióta megkaptam Gordon Ramsay Ultimate Cookery Course című könyvét, szinte minden nap abból merítek ihletet. Most éppen az édes csiliszósza ihletett meg. (Az eredeti receptet itt meg tudjátok nézni.) Szerintem abszolút thai ihletésű ez a szósz: csili, halszósz, koriander, lime... édes-sós-savanyú egyensúlya. És a legjobb ebben az ételben az, hogy garantáltan kész 10 perc alatt!

Hozzávalók:
2 x 150 grammos bőrös lazac szelet
saláta keverék (ízlés szerint lollo, jégsaláta, madársaláta, rukkola)


Édes csili szósz:
2 db thai piros csilipaprika
3 gerezd fokhagyma
1 evőkanál nádcukor
3 evőkanál halszósz
1 evőkanál borecet vagy ha van rizsecet
1 lime leve
3-4 evőkanál olíva olaj
egy csokor friss koriander


A paprikát, fokhagymát és koriandert nagyon apróra vágom. A többi hozzávalóval együtt nagyon alaposan elkeverem (amíg a cukor teljes egészében fel nem oldódik).
A lazacot enyhén sózom és borsozom, majd beleforgatom a szószba. A grill serpenyőt felforrósítom és meglocsolom kevés olíva olajjal. Először a lazac bőrös felét sütöm 2 percig, majd a másik felét is ugyan ennyi ideig. Miután beletettem a lazacot, a lángot minimumra kapcsolom. A sütés végeztével egy tálra helyezem a lazac szeleteket, hogy picit hűljenek. Én úgy szeretem, ha langyosan kerül a salátára.
A darabokra vágott/tépett salátát összeforgatom pár evőkanálnyi édes csiliszósszal. A lazacot egyben is rátehetjük, de szét is szedhetjük kisebb darabokra.



You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images