Filemons Cream

Epres joghurtos muffin




 Megfáztam. Elegem van a télből, esőből, hóból, és hogy mindenki beteg körülöttem és megfertőztek. Úgy döntöttem egy kis igazi rózsaszín, tavaszi muffinnal vígasztalódom!
Persze a vásárlás ilyenkor kizárt, így abból kellett gazdálkodni, amit itthon volt. És 10 percnél többet sem akartam az ágytól távol lenni... így született meg a szuper gyors és egyszerű epres joghurtos muffin. 


Hozzávalók 12 darab muffinhoz:

(2,5 dl-es pohár/bögre)
1/3 bögre nádcukor
1 nagy, vagy 2 kicsi tojás
2,5 dl-es Cserpes epres joghurt
1 evőkanál házi eper jam
1/3 bögre étolaj
1 bögre búza finomliszt
1/2 bögre teljes kiőrlésű búzaliszt
1 teáskanál sütőpor
1 teáskanál szódabikarbóna

A sütőt 200 fokra állítom. A tojást a cukorral habosra keverem. Először a joghurtot, a jamet, az olajat keverem hozzá, majd az átszitált száraz alapanyagokat. A muffin formát kibélelem kapszlival, és 3/4-ig töltöm a muffin masszával. 15-18 percig sütöm, majd rácson hűtöm ki.

A cukormasszához (hozzávetőleges mennyiségek):

3 evőkanál porcukor
1 evőkanál frissen facsart citromlé
1 evőkanál eper vagy málna szörp

A porcukrot először a citromlével, majd a szörppel csomómentesre keverem, majd bevonom vele a már kihűlt muffinokat. Hűtőbe teszem és 10 perc alatt rádermesztem a cukorbevonatot.


You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images