Filemons Cream

Epres-bazsalikomos pite


Szeretem az egyszerű és könnyű sütiket. Nem vagyok túl jó a sütésben, nem tudok csini kis csodákat előállítani, a pepecselés és díszítgetés sem megy, nekem a lényeg az íz és hogy ne égessem oda. Lehet azért nem megy olyan könnyedén, mint a főzés, mert a sütésnél fontosak az arányok, precíznek kell lenni . Most már lazán sütök kuglófot, kekszet és pitét, és merem állítani, hogy a mandulás piskótámnál könnyedebbet még nem kóstoltam. lehet csak azért, mert évekig görcsösen próbálkoztam, de a gyakorlásnak beérett a gyümölcs mostanra.
Az eper-bazsalikom párosítás nagyon bejön. Először idegenkedtem tőle, aztán az "eper finom, a bazsalikom finom, együtt se lehet túl rossz" alapon kipróbáltam, és teljesen lenyűgözött. Annyira feldobja az eper ízét, sokkal frissebb lesz tőle.

Hozzávalók egy átlagos piteformához:

10 dkg szoba hőmérsékletű vaj
20 dkg liszt
8 dkg cukor
1 egész tojás
1 evőkanál tejföl
egy csipet só

1/2 kg friss eper
15 dkg cukor
1 evőkanál citromlé
kb. 10-15 friss bazsalikom levél

A vajat a cukorral habosra keverem, majd hozzákeverem a tojást és a tejfölt is. A lisztet és a sót a masszához szitálom és összegyúrom. A tésztagombócot folpackba tekerem és fél órára a hűtőbe teszem. (Amúgy 1-2 napig simán eláll a hűtőben.)
Az epret megmosom és levágom a zöldjét. Egy lábasban a cukorral és a citromlével együtt felforralom és pár percig főzöm. Leveszem a tűzről és hozzákeverem a finomra vágott bazsalikomot.
A sütőt 180 fokra előmelegítem. A formát kivajazom, majd kilisztezem. A tésztát lisztezett munkalapon kinyújtom. Akkorára nyújtsuk, hogy egy-két centivel túllógjon a formán. Kibélelem a tésztával a pitesütőt és egy villával párszor megszurkálom az alját, hogy ne púposodjon fel. Beteszem a sütőbe és 5 percig elősütöm. Beleöntöm az eperszószt, majd a szélét ráhajtogatom és további kb. 20 perc alatt világos aranybarnára sütöm.
Nyújthatunk két tésztalapot is, akkor hasonlóképen járjunk el, csak a második lapot helyezzük az eperre és vágjunk bele lyukakat.



You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images