Filemons Cream

Burgonyával rakott cukkini zöldfűszeres - tejszínes öntettel


A hétvégi ebédek után kezdjük a hetet egy könnyű zöldséges finomsággal, amelyben a zsenge tavaszi zöldségek és fűszernövények köszönnek vissza.
Újkrumpli (utálom a krumpli szót! de az újburgonya nekem olyan furán hangzik...) és cukkini, tejszínes zöldfűszeres mártásban megsütve. Nem sütöm teljesen puhára, szeretem, ha még van tartása és roppan a közepe mikor beleharapok.
Akkor mutat szépen, ha a burgonya és a cukkini egyforma átmérőjű. Húsmániások szórják meg pirított császárszalonnával, vagy keverjék bele a tejszínes mártásba.

Hozzávalók 2 főre:

2-3 szem újkrumpli
1 cukkini
1 evőkanál citromlé

2 dl tejszín
1 tojás sárgája
2 újhagyma
friss zöldfűszerek: petrezselyem, kakukkfű, majoranna, oregánó
só, bors, dijoni mustár

A sütőt 180 fokra előmelegítem.
A zöldségeket megmosom és vékonyan felkarikázom.Sózom, borsozom, meglocsolom a citromlével és kevés olíva olajjal. Az finomra vágott fűszerek felét is rászórom, majd jól összeforgatom.
Egy tűzálló tálat kikenek vajjal vagy olajjal és felsorakoztatom a zöldségeket (a képen látható módon).
A tojássárgáját elkeverem egy teáskanál dijoni mustárral (én a magos mustárt szeretem). Hozzákeverem a karikára vágott újhagymát és a zöldfűszereket, majd a tejszínt. Nyakon öntöm a mártással a zöldségeket és mehet is a sütőbe. Addig sütöm, amíg aranybarna nem lesz a teteje.



You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images