Filemons Cream

Panna cotta túróval



Ennek a túrós krém-zselének a klasszikus, olasz tejes- tejszínes desszert, a panna cotta az alapja. Akadt itthon fél kiló túró, amit fel kellett használnom, így jött az ötlet, hogy akkor azt is bele keverem. Szerencsére nem kellett csalódnom, bár bevallom, izgultam, hogy így is eléri-e a kívánt állagot.

Hozzávalók:

4 dl tej
4 nagy evőkanál cukor
1 teáskanálnyi vanília kivonat
4 db lapzselatin vagy 25 g étkezési zselatin
2 dl 30%-os habtejszín
0,5 kg túró

A zselatint hideg vízbe áztatom. A tejet a cukorral és a vaníliával együtt forrásig melegítem. Kinyomkodom a zselatin lapokból a vizet és a forró tejbe teszem, majd addig keverem, amíg el nem olvad benne. Ha a zselatin port használjuk, akkor azt simán a forró tejbe keverjük el. Hagyom hűlni, de közben pár percenként megkeverem habverővel.
A tejszínt simán hozzá is önthetjük, de én jobban szeretem habbá verni és így adni a már langyosra hűlt tejes-zselés keverékhez, mert így még könnyedebb lesz. Ez eddig a klasszikus panna cotta.
A túrót egy nagy, sűrű szövésű szitán áttörtem és hozzá kevertem a panna cotta masszát. Tálkákba mertem és a hűtőben 2-3 órán át pihentettem. Ennyi idő alatt szépen megszilárdul.
A legegyszerűbben úgy tudjuk kiborítani, ha a tálkát pár másodpercre meleg vízbe áztatjuk. Így "megolvad" a  krémzselé felszíne és könnyen kicsusszan a tányérra.
Most baracklekvárral tálaltam, mert imádom a túró - barack kombinációt!


You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images