Filemons Cream

Mézes-narancsos lazac



Ahogy én tapasztaltam, a lazac sokak számára a drágább kategóriájú ételek közé sorolható, és ebben azért van valami igazság. Viszont nagyon egészséges is! Mostanság azért nagyon gyakran készítek el ételeket lazacból, és egyre izgalmasabb hozzávalókkal tudom összehozni ezt a halat.

Legutóbb a méz és a narancs párosa nyert, a képen látható az elkészített étel.

Én ezeket használtam fel:
  • 2x 125 gr lazacfilé
  • 2 db újhagyma
  • 2 narancs
  • 3 teáskanál kapor
  • 2 teáskanál só
  • 3 evőkanál méz
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 0,5 dl olaj
Köretnek pedig:
  • 1 doboz bébispenót
  • 250 gr koktélparadicsom
  • csipetnyi só
  • balzsamecet
Bekapcsolom a sütőt 180 fokra.

Összekeverem a fokhagymát, kaprot, sót, borsot és a mézet az olajjal, ráöntöm a lazacfilékre. Megpucolom a narancsot, és felkarikázva mellé és a filék közé teszek narancsokat. Majd a tetejére jöhet az elkarikázott újhagyma!

Kb. 15-20 percig sül a hal, és mielőtt kivenném, előkészítem a tányérra a köretet. 

A zöldségeket megmosom.Egy maréknyi bébispenótot és kb 7 db koktélparadicsomot teszek a tányérra ízlésesen elrendezve, megöntözöm egy kevés balzsamecettel és rászórok 2 csipet sót!

Ezután jöhet a lazac a köret mellé, és szintén egy könnyű rosét ihatunk mellé. Érdemes 2012-es évjáratot választani pl: Takler Kékfrankos Rosé 2012-t, amit előzőleg behűtöttünk. 

Nagyon ízletes, pikáns a hal,mert a méz és a narancs iszonyúan jól illenek egymáshoz és feldobják és karakteressé teszik ezt az ételt.

Mindenképp megér egy próbát!

You Might Also Like

0 vélemény

Flickr Images